Het adoptieverhaal van Gaia

dsc_4630

Half november mochten wij Gaia in onze armen sluiten. Gaia is een cross galgo en we hebben haar geadopteerd uit Spanje. Lees hier haar adoptieverhaal.

Begin oktober heb ik opleiding en ik zie halverwege de opleiding dat vriendlief me tagt in een reactie op Facebook. Niet van zijn gewoonte, dus ik was meteen erg nieuwsgierig. Toen ik keek naar het bericht, werd ik helemaal verliefd. Drie schattige foto’s van een pupje uit Spanje. Wat een lieverdje.

Omdat vriendlief me blijkbaar zo goed kent dat hij wist dat ik zou smelten, mailt hij meteen naar de organisatie (ACE) dat we interesse hebben in Gaia. Meteen wordt de hele procedure in gang gezet. Eerst enkele vragen beantwoorden via mail, en daarna een huisbezoek. Zo spannend! Want dat huisbezoek was allesbepalend.

En wat zouden ze vinden van het open huis en een hond, en dit en dat? Allemaal vragen waar ik mee zat. Gelukkig bleef de man van het huisbezoek maar vragen stellen (hoe meer vragen hoe beter!) en mochten we op het einde een adoptiecontract ondertekenen.

Toen begon het aftellen. Het zou niet voor november zijn. Uiteindelijk werd het 13 november, een zondag. Al bij al hadden we geluk want de vluchten voor Gaia’s vlucht namen geen honden mee (ook al waren ze wel geregistreerd!), en op de vlucht waar Gaia zat mocht eigenlijk ook geen hond mee in de bagageruimte. Gelukkig was er een lieve dame die Gaia (pup) mee wou/kon nemen in de cabine waardoor ze als enige van vijf honden op het afgesproken tijdstip in onze armen terecht kwam.

Wat de geschiedenis is van Gaia is een beetje ‘gissen’. We weten dat ze organisatie haar samen met haar zus gevonden heeft op het platteland en dat de moeder een galgo was. Dat de dierenarts in Spanje haar schat geboren te zijn rond 24 juni 2016 en dat de eerste stempel van vaccinatie over augustus spreekt. En al de rest? Dat zullen we allicht nooit weten.

Zo te merken in de omgang is ze niet zwaar mishandeld, maar bij bepaalde mannen (met een bepaald type lichaamsbouw) heeft ze het duidelijk moeilijk om ze te vertrouwen. Maar met de juiste steun van ons als baasje komt ook dat wel goed! 🙂

Geplaatst in: Gaia