Ons droomhuis: afwerking #3

IMG_20160523_191247_edit

Alweer een week gepasseerd! Een week zonder al te veel grote werken, en toch schiet het enorm op. Het zijt net die kleine werkjes die het ook vooruit doen gaan. Vriendlief is nog steeds aan het wachten op ons hout; en vanaf dan zal het weer volle gaas vooruit zijn!

Benieuwd wat je hierboven ziet? Het plannetje dat vriendlief naar de ruwbouwaannemer stuurde zodat hij de staal voor de balustrade kan maken. Wonderbaarlijk, die samenwerking. De ruwbouwaannemer maakt dit nu volgens deze maten, en je zal zien: dat past PERFECT! 😀 Aan die staal komen uiteraard weer van die gietijzeren rozen zoals ook al in de slaapkamer en de badkamer het geval is.

IMG_20160525_173415_editIMG_20160525_173437_edit

Deze week is ook onze badkamerblad afgewerkt. Een Hi-Macs blad, met daarin twee prachtige Hi-Macs spoelbakken. Wat vriendlief niet op foto gezet heeft, zijn de plinten onder kast en aan de steeldeck. Ook in Hi-Macs. Behalve de kraantjes, de legsels en de kastdeurtjes is de badkamer ‘af’. Het is ook steeds meer ‘luxe’ aan het worden als je er een dag vertoeft. Je kan naar toilet, je kan je handen wassen, je kan iets warms drinken (Senseo op werfkast aangesloten), je zit droog en bij zo’n 20 graden..

IMG_20160525_173452_edit

Wat je bovenaan het betonpaneel ziet (dat rechthoekje) is een uitsparing langs waar het betonpaneel gedragen werd voor de plaatsing ervan. Dat heeft wel zijn charmes, dus gaan we dat zo laten. Het is ook niet zo diep, dus best makkelijk te onderhouden. – Ik heb altijd zo’n schrik dat er in zo ‘gaten’ spinnen gaan huisvesten en mijn droomhuis verandert in mijn horrorhuis.. –

IMG_20160525_173509_edit

Gedurende de werken probeer ik het huis te onderhouden. Ik ruim op, ik geef de wc een wreefje, ik veeg, ik borstel en ik dweil. Maar om nu de Hi-Macs (zowel het bad al de rest) schoon op te poetsen terwijl vriendlief toch nog stof moet maken? Nee, dat stel ik nog wel even uit! Voor de polybeton ben ik er inmiddels helemaal uit over welke producten ik moet gebruiken om hem prachtig te krijgen. 🙂

IMG_20160528_073747

Tada! We zijn bezig aan een eigen projectje, namelijk onze tafel. Oorspronkelijk was het plan dat onze tafel een houten tafel zou worden, tot vriendlief met het idee kwam om toch weer voor staal en beton te kiezen. We willen namelijk graag een mix van hout, staal en beton bewaren in huis, terwijl de keuken wel erg houterig wordt. En dus, gieten we ons tafelblad zelf. Aangezien we de ruwbouwaannemer al gevraagd hadden de balustrade te maken, krijgt hij er nog een werkje bij: ons onderstel voor de tafel. Vanmorgen is de beton gewapend gegoten in de mal, I’ll keep you posted!

IMG_20160529_085820IMG_20160529_110831

IMG_20160528_124214

En nog even een zicht naar de keuken toe. Hier lag vriendlief volgens mij te bedenken hoe hij het allemaal zou aanpakken. Volgens mij werkt dat bedenken zéér goed vanuit een Chesterfield! 😉 Het kastje links is afkomstig van drie medicijnkasten die we kochten bij onze favoriete brocantiek. Het bovenste gedeelte gaat hij herwerken in ons kookeiland, het onderste gedeelte en één volledige kast gaat hij herwerken in de living.

IMG_20160528_124647

Zoals ik ooit eens vertelde: ik ben vaak een boek aan het lezen terwijl vriendlief aan het werk is. Ik onderhoud het huis, maar vriendlief heeft liever dat ik hem verder met rust laat. Wat ik begrijp. Hem gezelschap houden vind ik uiteraard ook belangrijk.

Onze keuken wordt nu vooral gebruikt als opslagplaats voor werkmateriaal, ook het bbq-toestel staat op het fornuis, en de kastjes die in de slaapkamer verwerkt moeten worden staan ook nog in een keukenkast. Maar alles komt goed.

Ook zie je hier een klein beetje hoe het gesteld is met onze polybeton. Ik vind het zo prachtig geworden. Redelijk grijs al, met zeer mooie plekken in. Ook de boenwas komt mooi uit, je ziet weerspiegelingen op de vloer. Prachtig!

IMG_20160528_124752_edit

Als afsluiter een artistiek beeld van vriendlief. 🙂 Op naar volgende week! 🙂

9 gedachtes over “Ons droomhuis: afwerking #3

  1. Eve's world zegt:

    Jullie badkamerblad is echt een pareltje!
    En wat leuk, zo een tafel uit beton!
    Wij hebben een tafel op het oog met een zwart metalen onderstel en sloophouten blad.
    Ik dacht even: Amai, hebben jullie geluk met zo’n aannemer die dat ook nog eens wil doen, zo’n onderstel maken…
    En toe viel mijnen euro dat we dezelfde aannemer hebben 😀
    Dus misschien als we het hem tegen dan ook eens lief vragen 😉

    Like

    • Nicky zegt:

      Hey,
      Dank je wel! Momenteel gebruik ik Ecover met Lijnzaadolie voor de polybeton. Het is een product met ingrediënten van plantaardige en minerale oorsprong, wat ik toch belangrijk vind. Met Method was de vloer niet zo mooi als met Ecover. Ik blijf met Ecover poetsen nu. 🙂

      Like

Geef een reactie

