Ma vie: Pinksterweekend

16 mei 16

Afgelopen weekend was een lang weekend, namelijk Pinksterweekend. Ik heb (onbewust) enkele foto’s genomen, kijk even mee!

De bovenstaande foto is van een verschijnsel waar ik zondag wat verbaasd over was. Onze buurjongen heeft vier kippen, en heeft ze onlangs buiten gelaten. Kippen houdt hij vooral om het onkruid en dergelijke op te eten. Wat gebeurde er echter? Omdat ik met de tuinklauw aan het werk was, kwamen de wormen enzo naar boven, wat de kippen natuurlijk heel lekker vonden. Voor mij geen probleem, want kippen eten namelijk ook slakken. En dat is (uiteraard!) beter dan biologische slakkenkorrels!

Vandaag hebben ze me ook een hele dag gezelschap gehouden. Best leuk, zo’n kippen!

13230805_10153634068967205_172021429_o

Een foto dat ik maandag stuurde naar de zus. Zie je al het onkruid? Ook vanachter de uitgebloemde paardenbloemen? Dat is allemaal weg nu! Oké ja, ik heb nog wel wat werk, maar het is toch al vele beter! Ook heb ik de gerbera’s geplant, en de rabarber die je vooraan op deze foto ziet, heeft een definitieve plaats gekregen.

20160513_154218

Wat vind je van onze prachtige magnoliabloemen?

20160515_131721

Ik ben vorig jaar dus zo geniaal geweest om mijn munt in volle grond te zetten. Gelukkig vind ik het zelf niet zo erg, en wordt er hier best veel munt gebruikt!

IMG_20160509_164311

Vorige week had ik een dubbele oorontsteking ten gevolge van een infectie op de luchtwegen. Hiervoor moest ik antibiotica nemen, en werd me afgeraden in de zon te komen. Wat heb ik dus gedaan? Het huis gepoetst! Uiteraard genoot ik daarna van onze mooie geboenwasde polybeton.

IMG_20160515_124019

Vriendlief maakte dit weekend ook al de eerste kastdeuren. Leuk weetje: het hout dat gebruikt werd voor de privacywand, en de kastdeuren is exact hetzelfde. Zo zie je maar dat er dankzij de mooie prachtige zon, veel verkleuring optreed!

IMG_20160515_145958

Heel veel fauna en flora in de moestuin. Kevertjes, lieveheersbeestjes, Oost-Indische kers, spontaan opkomend aardbeiplantje, … Ik word telkens zo happy wanneer ik weer iets nieuw ontdek!

Wat waren voor jou de hoogtepunten het afgelopen weekend?

3 gedachtes over “Ma vie: Pinksterweekend

Geef een reactie

