Ma vie #2

21.jpg

Een week voorbij, de twee Ma Vie! Een drukke week, waarin ik me toch wel moe voelde.. Lees even mee!

Donderdag

Donderdag vandaag. Terug gaan werken na twee dagen thuis te zitten met mijn oor. Het viel heel goed mee! Ik voelde wel dat ik terug in een wat drukkere omgeving was, maar ik was blij dat ik weer op de werkvloer stond. Thuiszitten is niets voor mij, ook al heb ik genoten van de stilte, het prachtig huis en het goed boek dat ik las. Nu nog tijd vinden om het uit te lezen!

’s Avonds waren de neefjes hier. En hebben we samen lekker gek gedaan op tsjoe tsjoe wa wa. Ken je het? Vriendlief heeft de balustrade verder afgewerkt. Hij zegt ook dat de magnolia’s bijna in bloei staan, en dat de eerste aardbei op de planten wit aan het worden is. Spannend!

Vrijdag

’s Ochtends gaan werken, tot ongeveer drie uur. Daarna als een blok in de zetel in slaap gevallen, oeps! Ik werd wakker van mijn neefjes die hier kwamen spelen. Ze hadden hun hond bij. Verder hebben we afgesproken (min of meer) wat er dit weekend zou gebeuren.

Zaterdag

Deze ochtend gaan werken. Daarna even iets gegeten thuis, maar algauw weer vertrokken naar de werf. Vriendlief had immers gestuurd dat hij aan de parket ging beginnen! Op weg naar de werf ben ik in een enorme wegomlegging terecht gekomen die enorm slecht aangegeven was. Maar uiteindelijk ben ik toch om mijn bestemming geraakt!

Vriendlief heeft de parket gelegd, en terwijl hoorden we gebonk op de deur. Mijn broer, schoonzus, twee neefjes en mijn mama stonden voor de deur. Onze bel werkt nog niet aangezien we nog geen definitieve elektriciteit hebben, dus bonkten ze maar op de deur. πŸ˜€ “Wij moesten kloppen want de bel doet het niet”, enorm toepasselijk!

Na een koffietje en rondleiding zijn ze naar huis gegaan en heb ik vriendlief nog wat geholpen met opruimen. Op vier uur tijd is bijna al de parket gelegd. Na een lekkere verse maaltijd met asperges kropen we dan ook beiden moe maar voldaan in bed..

Zondag

Tijd om verder te werken aan de parket! Nadat ik kleine boodschappen deed (we moeten er toch eten?) ging ik vriendlief gezelschap houden. Ik maakte koffie, ik lapte een deel van de ramen, ik las een boek. Tot hij gedaan had met werken, en ik de boel kon schoonmaken.

’s Avonds hebben we nog wat lui op de zetel gehangen, maar man, wat is het vermoeiend! Ik heb dit eerlijk waar zwaar onderschat..

Maandag

Alweer een vroege op het werk. Een lange dag ook. Mijn kortere dagen vallen eind deze week, dus even door de zure appel heen bijten als de wekker afloopt. Toen ik gedaan had met werken twijfelde ik: zou ik nog naar de werf gaan, of niet? Ik wou mijn nagels lakken, maar ja, dan stinkt de hele badkamer ernaar. En als ik nu eens ga lakken op de werf? Het ruikt er toch naar de parketolie..

Toen ik thuiskwam bleek mijn zus hier te zijn met mijn vriendinnetje, haar beagle. Die is gek op mij, en ik op haar. Tot ze in mijn handen willen bijten van deugnieterij, dan is voor mij de fun over. Uiteindelijk toch thuis mijn nagels gelakt. Een lakje van Essie. Vervolgens heb ik heel veel tijd besteed aan bloggen en heb ik enkele facturen voor de bouw betaald. Tjah, dat moet ook gebeuren!

Ik besef me nu ook dat ik al amper foto’s gemaakt heb afgelopen week.. Ik vind wel enkele leuke foto’s die ik kan gebruiken als kopje voor dit bericht.

Dinsdag

Vriendlief belt me wakker. Zijn portefeuille ligt nog thuis. Of ik die op een andere plaats wil leggen. Twintig minuten later, een berichtje van vriendlief. Zijn rugzak staat nog thuis. Ik ben in de auto gestapt en heb hem zijn twee verloren zonen gebracht.

Erna gaan werken. Doodop. Ik ben moe de laatste tijd. Het zal wel beteren. ’s Avonds was zus hier met mijn vriendinnetje. Ze was wat rustiger vandaag.

Woensdag

Een vroege werkdag vandaag. Daarna was mijn vriendinnetje hier alweer, maar vriendlief zou ook nog eens naar de werf gaan. Ik ben in de auto gestapt, en ik heb een kijkje genomen in de moestuin. Ik had redelijk wat oogst van de snijgroentenmix die ik in februari zaaide. Lekker! Ook begint het ‘rare’ (slechte) weer van de afgelopen dagen de vruchten af te werpen. Het is namelijk geweldig weer voor de moestuin! Alles begint te schieten en uit te komen, zo leuk! Alleen mijn radijzen lijken verdwenen.

Dit was mijn week. Ik probeer dit vol te houden door elke dag een stukje te typen. Echt een soort dagboek, hihi. Hoe was jouw week?

3 gedachtes over “Ma vie #2

Geef een reactie

