Ma vie #1

11.jpg

Twijfel of ik dit zou posten of niet. Want: wat als ik het niet kan opbrengen om wekelijks een weekoverzichtje te delen van mijn leven? Dan bedenk ik: een keertje schrikkelen kan geen kwaad, toch? 🙂

Donderdag

D-day! Ik moest naar het UZ Gent voor een wortelkanaalbehandeling bij de endodontoloog. Mijn tandarts begon er liever niet zelf aan, dus stuurde hij me een maand geleden door. Aangezien ik best overdreven reageer op verdoving (dat blijft de hele dag verdoofd, soms voel ik me zelfs suf in mijn hoofd), reed papa met mij naar het UZ. Toen we de wachtkamer gevonden hadden en ze me kwamen halen, zei de endodontologe nog tegen papa dat het toch makkelijker 1,5 uur zou duren. Tot ze begon. Mijn tand is te goed om te trekken, maar te slecht om al meteen te ontzenuwen, aangezien ze de vulling niet goed zou krijgen. Nu moet ik eerst naar de paradontoloog, waarna ik weer bij haar mag komen. Hiep hoi! Maar alles om die tand te redden. Ohja, ze gaf ook nog mee dat ik mijn tand dan langer zou kunnen houden dan een jaar, en dan vind ik dat wel de moeite waard! (ze sprak over tien jaar)

In de namiddag ben ik nog even gaan werken, met een half verdoofde mond. Papa reed terwijl het gras af in Bruinbeke. Wat is hij toch een schat! 🙂

Vrijdag

Vrijdag was een werkdag. Ook zouden ze die dag komen om ons groot raam verder af te werken. Helaas was er weer iets niet ok, waardoor ze opnieuw moeten terugkomen. Ach, ze zijn welkom, en we leveren pas op van zodra ze klaar zijn. Ik betaal voor een mooi afgewerkt raam dat ik kan opendoen, niet voor een halfafgewerkt raam!

Zaterdag

Weer werkdag. Zaterdag is heel vaak werkdag bij mij, maar daar zit ik niets mee in. Het was wel een spannende dag, want vriendlief zou de keuken gaan placeren tegen het betonpaneel. Hoe zou het eruit zien?

Ik had al een paar dagen last van een drukkend gevoel in mijn oor, maar zaterdag begon het ook wel pijn te doen. Als dat maar goed komt. Ik had maar een vrees: dat mijn trommelvlies het weer zou begeven.

Zondag

Eerst de schoonbroer en schoonmama gaan ophalen want vriendlief had mankracht nodig om het fornuis op de juiste plaats te krijgen. Schoonmama was uiteraard heel nieuwsgierig naar ons huis. Toen we op terugweg waren zei ze “ge gaat er goed zitten”. Het zal maar best zijn! 😉 Toen ik terugkwam in het huis, wou ik poetsen, maar het ging me niet af. Ik had te veel last van mijn oor. Vriendlief stuurde me naar huis. Uiteindelijk heb ik nog een beetje de verjaardag van mijn oudste neefje gevierd, maar mijn oor was niet ok! ’s Nachts heb ik zelfs twee pijnstillers moeten nemen om te kunnen slapen..

Maandag

Opgestaan na een ellendige nacht, met een ellendig oor. Besloten om toch maar naar de dokter te gaan. Een afspraak gemaakt na het werk, zodat ik eerst nog kon proberen. Dat was serieus op de tanden bijten, maar het is gelukt! ’s Avonds kreeg ik oordruppels en pijnstillers voorgeschreven. En heb ik een betere nacht gehad dan de nacht ervoor.

Dinsdag

Rustdag want mijn oor moest genezen. En waar kan je beter rusten dan in een stil, prachtig huis met een boek in je handen? 🙂

Woensdag

Weer een rustdag, weer omwille van het oor. Eerst de jonge plantjes in huis verplant naar een eigen potje, daarna weer naar het stille huis gegaan. De rust heeft mijn oor deugd gedaan. Donderdag kan ik alweer gaan werken! 🙂

Vriendlief besloot vandaag ook even te kijken hoe de parket er uitziet. Ik vermoed dat hij deze komend weekend zal plaatsen..

6 gedachtes over “Ma vie #1

  1. pizzapartyfridaynight zegt:

    Mijn vriend en ik gaan ik september ook beginnen met de bouw van een huis 😄 Ik vind het wel leuk om jullie proces nu te lezen 😊 Ik denk dat we een beetje dezelfde stijl hebben. hopelijk voel je je snel beter! En, hou vooral vol met je ‘ma vie #’ want het is leuk te lezen 😄

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

