Ons droomhuis: keuken & tuin

IMG_20160415_165210

Tijd voor een update! Het is namelijk weer weekend (geweest)! Hierboven zie je mijn bijenhemel. Hihi. Ik heb bloembollen in de grond gestopt, maar natuurlijk groeit er onkruid tussen ook. Omdat het perk redelijk moeilijk is om onkruidvrij te maken, heb ik besloten dat het onkruid hier wel mag groeien. Dit jaar toch nog. Komende herfst/winter ben ik alvast van plan dit perkje vol te stampen met bloembollen. Ik ben benieuwd wat dat gaat geven. Voor nu dus maar deze bijenhemel; maar het ziet er best prachtig uit, toch?

Ben je benieuwd wat er veranderd is? Kijk dan snel verder!

IMG_20160415_170321

Vooreerst is het gras afgedaan. Door mijn lieve papa! Jeej! Zoals je ziet laten we een paadje achter, daar waar we altijd wandelen om naar de serre te gaan. En als je het zo bekijkt dan hebben we best wel een lange tuin. Wat in realiteit ook zo is hoor (75 meter); maar me anders minder opvalt op foto.

IMG_20160417_140722

Vriendlief heeft dit weekend verder gedaan aan de kasten. Zoals je ziet heeft hij een kast gemaakt dat het tussenstuk moet zijn tussen de kast in de badkamer en die slaapkamer. Voor het oog zal het namelijk lijken alsof dit een grote kast is. Wel vind ik de kast redelijk hoog uitvallen, een trapladder aanschaffen zal geen overbodige luxe zijn!

IMG_20160417_140736

De kast op slaapkamerniveau wordt dus even hoog als die aan die trap. Als je weet dat ik met de trapladder die erbij staat, tot aan de poutrelle in de keuken raak, dan heb je wel een idee hoe hoog de kast wordt? Verder heeft vriendlief de balustrade van de badkamer nog afgewerkt, en heeft hij kastjes gemaakt onder de trap. Hier te zien rechts op de foto. Aangezien alles ingewerkt wordt, heeft hij in dat kastje een luikje gemaakt zodat we bij problemen toch aan de technieken kunnen. Niet onbelangrijk, lijkt me!

Zoals je ook kan zien is de parket nog niet gelegd, we hopen dan ook dat we deze komende week binnenkrijgen, zodat hij na wat te acclimatiseren, gelegd kan worden!

IMG_20160417_140656

Die grote kast werkt natuurlijk ook een deel van de ventilatie weg. Zo lijkt het of de ventilatie door de kasten loopt, wat ergens wel klopt! En wat een prachtig bad toch hé? 😉

IMG_20160417_140838

Tada! Het eerste deel van de keuken staat! De Falcon netjes op z’n plaats, de filter van de dampkap op z’n plaats. De keukenkasten de kant van het betonpaneel staan al op hun plaats. Rechts naast de lange kast komt de frigo nog te staan, en waar de buisjes uitsteken komt een kookeiland met spoelbak, vaatwas en aansluitend de keukentafel.

IMG_20160417_140813

IMG_20160417_140905

Ik vind de keuken al zo prachtig! De polybeton is ook een gemak! We hadden vriendlief zijn mama en broer op bezoek en zij vonden onze vloer er niet eens vuil uitzien, terwijl hij dat echt wel is! Aangezien ik me vandaag niet zo goed voelde (alweer last aan mijn oor, zonde toch!), heb ik afgesproken met vriendlief dat ik dinsdag de kasten en het huis ga poetsen..

Wat vind jij inmiddels van ons huis? 🙂

6 gedachtes over “Ons droomhuis: keuken & tuin

Geef een reactie

