Een eigen moestuin: planten

Moestuin 10 april 16

Hoe zou het de moestuin vergaan? Een vraag die sommige onder jullie misschien hebben! Wel, ik zal jullie een update geven. Bovenstaande foto is er een van de bloembollen die uitkwamen half maart. Schoon toch hĆ©? šŸ™‚

20160408_171737

De moestuin bekeken van vlak naast de serre. Ik heb enkel de stukken waar ik geplant of gezaaid heb al omgestoken met de tuinklauw; de andere laat ik nog even braak liggen voor het bodemleven.

20160408_171747

Een nieuw kruidenpleintje. Op dit plekje stonden vorig jaar mooie bloemen. Dit jaar ga ik voor ander lekkers! Zoals je ziet heb ik alles voldoende ruimte gegeven zodat het flink kan gaan groeien!

20160401_161000

Inmiddels staat de pot al wat scheef op de rand van de schors. Ik had onlangs nieuwe aardbeiplanten gekocht, en ik had het idee gekregen om de onderkant van de kapotte regenton te hergebruiken als bloembak. Oorspronkelijk zou ik die in de serre zetten, en pas in hoogzomer buiten. Maar, helaas pindakaas, weegt dat ding als lood nu het opgevuld is; waardoor ik een plekje buiten gezocht heb. Hier staat de pot niet in de weg en zorgt hij toch voor een leuk effect! Hier zal ik wel nog iets op moeten vinden om dit af te schermen van de vogels; anders heb ik niets van aardbeienoogst vrees ik.

20160401_160945

Het waren niet alle aardbeiplantjes die erin gingen, dus heb ik de pot waar de grote magnolia in zat ook omgedoopt tot aardbeibak. Deze kan ik wel nog versleuren dus mag hij in de serre staan. Ik ben eens benieuwd welke aardbeien het meeste/lekkerste vruchten zullen geven. Wat er verder nog in de serre staat? Azalea’s die vriendlief kocht bij het goede doel, en mijn zelfgezaaide snijgroenten, paksoi, koolplantjes en een potje munt. Ik vond de plantjes nog zo tenger om al in volle grond te zetten.

20160408_171807

Vergeet-me-nietjes. Toen een collega van vriendlief vorig jaar plots overleed had ik het verlangen om vergeet-me-nietjes te zetten. Puur symbolisch. Omdat het toen al zomer was, vond ik er nergens. Deze keer viel mijn oog erop en heb ik er drie uitgeplant. Het is puur symbolisch bedoeld naar alle mensen die in ons leven geweest zijn maar die we hebben moeten afgeven omdat ‘hun tijd gekomen was’. Of dat nu vroeg of laat was.

Alles lijkt goed te groeien in de moestuin. Ook heb ik al een lieveheersbeestje, bijtjes en een vlindertje opgemerkt. Je begrijpt me vast wel als ik daar enorm tevreden mee ben! šŸ™‚

Hoe gaat het in jouw moestuin?Ā 

3 gedachtes over “Een eigen moestuin: planten

Geef een reactie

