Ons droomhuis: vooruitzicht

20160408_182214.jpg

De begane vloer deze avond; nadat hij gepoetst was. De beton is al mooi licht geworden!

“Mijn werk zit erop, nu is het wachten tot vriendlief zijn kasten gemaakt zijn, ” aldus de woorden van de technieker deze avond.

Dat betekent dus dat we maar een paar kasten (en de parket) van de verhuis vandaan zijn. Want eens de kasten allemaal staan (zoals de halkast en de badkamerkast); dan komt de technieker de stopcontacten steken en kan er eindelijk de definitieve elektriciteit aangevraagd worden. Wat er dan vervolgens voor zorgt dat de warmtepomp in werking kan treden en wij dus eindelijk warm water én werkende vloerverwarming zullen hebben.

En dat gaat me precies wat snel op dit ogenblik. Ik had me mentaal voorbereid op verhuizen in augustus. Juist ja, de tweede maand van de zomervakantie. Inmiddels zijn we april; wat betekent dat er vier maanden tijd tussen zit. Volgens mij gaat vriendlief er geen vier maanden over doen om die kasten te maken; zodat de technieker kan afwerken; om vervolgens vriendlief de kasten af te werken.

Verhuizen zal dus eerder eind mei of in juli gebeuren. Of ‘tussen de soep en de patatten’. Nu ja, niet letterlijk; maar niet in verlofperiode. En dit beseffende heb ik even een momentje dat ik de pauzeknop zou willen induwen. Of fastforwarden. Ik kan nu immers al amper slapen omdat ik me lig af te vragen hoe de kasten eruit zullen zien, en lig ik te dagdromen over het leven daar..

Voor nu heb ik dus vooral moeilijke nachten om in te slapen; een beetje zenuwen; en véél dromen. En het gevoel dat ik graag al in de maand augustus wil vertoeven.

2 gedachtes over “Ons droomhuis: vooruitzicht

Geef een reactie

