Een eigen moestuin: zoete dwergerwten

Onlangs bijgewerkt

Vorige week ben ik eindelijk begonnen met het echte werk in de moestuin.

Aangezien ik vriendlief verzekerd had dat ik hem niet nodig heb in de moestuin dit jaar, moest ik zelf een oplossing vinden om de grond weer wat losser te krijgen. Zodus, de introductie van de tuinklauw! De tuinklauw ploegt ook op zekere wijze je grond om, maar is minder belastend voor de rug Ên je behoudt je bodemleven beter. Ook, vind ik, haal je er heel gemakkelijk ongewenst kruid mee uit de grond. Het is wel iets meer op te letten bij het planten voor eventuele wortels van ongewenst kruid, maar dan zorg je toch gewoon dat je daar op voorzien bent door je bakje voor afval bij jou te houden? 🙂

De zoete dwergerwten waren erg moeilijk in leven te houden in huis (vond ik), en daarom besloot ik dat het tijd werd ze in volle grond te zetten. Zo hoef ik me qua bewatering ook al wat minder zorgen te maken.

Als laatste heb ik een foto van de polybeton voor jullie. Ik las afgelopen weekend dat jullie toch wel begaan zijn met hoe de beton het doet. Wel, ik kan jullie geruststellen. Alles loopt naar wens! 🙂

10 gedachtes over “Een eigen moestuin: zoete dwergerwten

    • Nicky zegt:

      Dat is niet lief van de hond! Maar, een voorbereid vrouw.. Ik moet ook opletten voor katten en vogels; vandaar dat ik amper iets ter plaatse zaai, en ervoor moet zorgen dat mijn plantjes groot genoeg zijn.

      Like

  1. ~ Inge ~ zegt:

    Als kind moest ik altijd meehelpen in de grote moestuin van mijn ouders, verschrikkelijk vond ik dat! Voor mij dus absoluut geen moestuin!! 😉 Bedankt trouwens wel voor de tip van de tuinklauw, die kan ik mooi gebruiken voor onze grote tuin! Succes!

    Like

Geef een reactie

