Een eigen droomhuis: polybeton

IMG_20160305_100912

Afgelopen dinsdag was het een dag van slecht weer; en na het plaatsen van de wapeningsnetten een week geleden (wat ik niet gedeeld heb op mijn blog; wel op Instagram) werd het tijd om nog een laag beton te komen gieten.

Dinsdag dus. Dinsdag hebben ze ook de beton gevlinderd, en afgelopen donderdag zijn ze uitzettingsvoegen komen slijpen. Dit zijn voegen die ze in de beton slijpen op cruciale plaatsen zodat die voegen zwakke plekken worden; en die voegen verder scheuren i.p.v. dat je beton lukraak scheurt op plaatsen waar je het niet wilt.

Ik had altijd gezegd dat ik vierkante meters wou; maar nu zitten de voegen er in die er in moeten zitten; wat er niet veel zijn. En dat valt reuze mee!

Ze hebben ons gevraagd de beton even te laten rusten; maar ik wou toch even kijken. Op kousenvoeten, zodat we geen krassen zouden of vuil zouden binnenbrengen. De strepen die je ziet zijn stofstrepen. Binnenkort komen ze de beton nog boenwassen; zodat hij helemaal tot zijn recht komt. Maar voor nu ben ik een tevreden vrouw. Al zal ik wel even geduldig moeten zijn. Nog twee weken willen we er niet over lopen.

Ohja, het kleur van de vloer moet op termijn worden zoals de betonpanelen. Gisteren had de vloer ook een blauwere schijn, maar dat zal nog wel verkleuren bij het verder uitdrogen van de beton.IMG_20160305_100854

Voor nu probeer ik dus geduldig te zijn; soigneer ik mijn plantjes; en blijf ik dromen..

I’ll keep you posted..

8 gedachtes over “Een eigen droomhuis: polybeton

    • Nicky zegt:

      Zeer leuk! Oplevering is klaar; alleen nog wachten tot polybeton genoeg uitgedroogd is. 😉 April verwachten we. Verhuis is voorzien in augustus zodat vriendlief in verlof juli de meubels in alle rust kan maken.

      Like

    • Nicky zegt:

      Wat fijn dat je reageert! De beton droogt geweldig mooi uit! Hopelijk komen ze hem deze week ook boenwassen. Tjah, die keuzes altijd hé.. 😀 Vooral kiezen voor een vloer die je zelf graag ziet! 😉 Bij ons was het best snel gekozen eigenlijk. Maar dat is dan ook vooral omdat we met die vloerverwarming zitten en omdat we die industriestijl willen! Veel succes met de keuze nog!

      Like

    • Nicky zegt:

      Ik verwacht ook niet dat wij er spijt van zullen hebben. Integendeel. Gisteren al een keer vluchtig wat moeten vegen, en dat is precies toch nog vlotter dan een getegelde vloer (waar we nu wonen). Minder voegen = minder plaatsen waar vuil kan ‘ophopen’. 🙂

      Like

  1. Annemieke zegt:

    Hi Nicky

    Bedankt voor je reactie op mijn blog
    Wat een bijzonder huis! De ramenpartij vind ik echt prachtig en ik ben daarom ook benieuwd hoe je huis er uiteindelijk eruit komt te zien.

    Groetjes Annemieke

    Like

Geef een reactie

