Een eigen moestuin: voorzaaien deel 1

28 februari

Donderdag 18 februari kon ik me niet meer inhouden. Ik moest én zou voorzaaien. Gelukkig had ik wel het een en ander in huis dat in februari mocht voorgezaaid worden.

Vier dagen later zag ik hoe het eerst zaadje zich probeerde te ontpoppen tot een plantje. Algauw volgde de rest. Omdat ik hulp had gehad bij het zaaien van mijn bijna vierjarig neefje, was dat zaaien niet zo strikt als anders gebeurd. Normaal doe ik 1 zaadje per wc-rol zodat ik het plantje zonder wortelbeschadiging kon planten. Natuurlijk zijn die handjes nog niet zo superfijn, dus moest ik wel spreiden. Dit heb ik afgelopen weekend gedaan.

En kijk eens aan! Deze foto is daarnet genomen. Dit zijn trouwens mijn zoete dwergerwten die ik via Groenten uit Edegem gekocht heb. Wegens werkzaamheden op de bouw (polybeton!) kan ik ze de eerstkomende drie weken niet uitplanten in de moestuin, dus ik hoop maar dat ik ze zo lang in huis kan houden..

I’ll keep you posted.

Hoe verloopt jouw moestuintje? Of begin je er niet aan? 🙂

4 gedachtes over “Een eigen moestuin: voorzaaien deel 1

    • Nicky zegt:

      Ja, die verteren gaandeweg mee. Of je rolt ze zo los zonder hun wortel te beschadigen. Voordeel van wc-rolletjes is dat ze open zijn; dus de wortel van de plant kan groeien zoveel hij wil = sterkere plantjes in volle grond. Over het karton en de lijm zou ik me niet echt zorgen maken. Het is geen gebleekt karton. En de lijm die is er niet enorm veel op, want ik had al rollen die loskwamen. Schimmelen kunnen de rollen wel doen, maar daar heb ik nog geen oplossing voor. Het leek de vorige jaren de plantjes niet aan te tasten!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

