Een eigen moestuin: nat

4

Insectenhotel! Dit lag op de grond (gewaaid). Blijkbaar vinden de slakken het ook leuk om er te huisvesten. Ik vermoed dat ik hier wel een of andere kip mee gelukkig kan maken. 😉

Vandaag ben ik alweer een bezoekje gaan brengen aan de moestuin. Het is er vooral erg nat. Wat eerst een kuil was na het spitten vorig moestuinjaar, is nu precies een beekje. Op zich kan dat geen kwaad, maar het is wel raar om even bij te stil te staan.

Behalve water is er ook veel onkruid te vinden. Ik had een flinke mulchlaag gelegd ook in het najaar, dat ligt er ook nog. Ik hoop zo de grond lekker vruchtbaar te houden voor het komende moestuinjaar.

Ik merkte wel de lente in aantocht is. Zowat alle bomen (fruitbomen en magnolia’s) hebben knopjes, wat toch wel een leuke manier is om nieuwe bloemen aan te kondigen. Bloemen die bij de fruitstruikjes dan weer uitgroeien toch lekkere, eetbare besjes! Whoop whoop.

2

De beek! Zoals je ziet is er nog wat ruimte over, ze is nog niet helemaal verzadigd. Toppie! Ook groeit er iets fascinerend tussen de dorre bladeren door. Ik vroeg me af wat het was, maar de foto is niet al te duidelijk hiervoor.

1

De moestuin in zijn gehelen. Vooraan twee magnolia’s. De eerste en de kleinste is de boom die we twee jaar geleden geplant hebben. De boom was max. drie jaar oud toen we die plantten, ik kan het me niet zo goed meer herinneren, en erover bloggen deed ik kennelijk niet. 🙂 De twee, grotere, is een boom die vriendlief onlangs nog aan de helft van de prijs op de kop kon tikken bij een uitverkoop. Deze schijnt tien jaar oud te zijn. Je merkt het wel hé, dat verschil in grootte..

3

Had ik al gezegd dat het er nat bijlag?

5

Narcis!

7

Onze nieuwe mini-beek! In die bloempotten wil ik graag aardbeiplantjes zetten, eens er te koop zijn. Ik heb vorig jaar geprobeerd om aardbeien in volle grond te kweken, en dat lukte wel, maar het maakt het me net iets moeilijker om te roteren, en ik kan minder groentes planten. Potten kan ik verplaatsen, naargelang waar ik ze hebben wil. Dicht bij huis, of juist wat meer naar de moestuin toe.

6

Dit is ons wonderlijke rozenplantje. Dit was doodgegaan in huis, maar na veel liefde en volle grond is het er helemaal doorgekomen. Zoals je ziet, staat ook dit te popelen om de lente in te huldigen!

6a

Lavendel en véél mulch. 😉

Hoe is het in jouw moestuin gesteld? 🙂

3 gedachtes over “Een eigen moestuin: nat

Geef een reactie

