01/02: een bezoek aan de werf

IMG_20160201_150659

Even wist ik niet hoe ik dit bericht moest noemen. Ik wilde geen twee posts maken, maar toch wilde ik iets schrijven over twee onderwerpen. Moeilijk hé? Uiteindelijk koos ik voor bovenstaand onderwerp. Dit omvat alles een beetje, denk ik.

Zoals je kan lezen heb ik gisteren een bezoek gebracht aan de werf. Omdat ik mijn fruit- en groenteafval thuis verzamel in een bak om vervolgens op de eigen composthoop te kunnen gooien; nam ik een kijkje in de moestuin.

Ik meen me te herinneren dat ik in 2014 massa’s narcissen in de grond gestopt had. Om ze er vervolgens na het uitbloeien in 2015 eruit te halen. Dat heb ik onlangs ook gemerkt toen ik de compost keerde, want daar staken er bloembollen in goede staat in.

Toch moet ik er enkele vergeten zijn; want zie wat er stond te bloemen toen ik toekwam! Meteen deed ik een klein vreugdedansje. Ik vind het zo geweldig als de natuur dingen uit ‘zichzelf’ doet. Of nou ja, als bepaalde zaken terugkeren. Ik zal het zo noemen.

Wist je trouwens dat ik sta te popelen om die moestuin weer te beginnen het komende jaar? Ik heb al mijn zaden al gesorteerd, waaronder die van Groenten uit Edegem. Hierover hoop ik jullie later meer te vertellen. En ik heb ook al een idee wat ik waar ongeveer wil zitten. Een hele hoop! Haha 😀

Maar eerst mag het weer wat beteren, al is het echt wel een zachte winter tot nu toe. Behalve die winterprik van twee weken geleden, hebben we als mens niet te klagen. De natuur daarentegen.. Die is duidelijk voor op zijn tijd..

IMG_20160201_170559

Ik ging uiteraard niet enkel voor een narcis of twee 20 min enkel autorijden, nee. Vrijdag hebben ze de Pur gespoten; waarna de technieker ons beloofde gisteren en vandaag de vloerverwarming te komen leggen.

Wat een hoop buisjes! Vriendlief dacht dat we er zo min mogelijk over mochten lopen; maar ze wisten me te vertellen dat dat eigenlijk tegen het gewicht van een olifant kwam, al raden ze ons wel af om erop te springen. Maandag komen ze de slaapkamer en dressing voorzien van een laag chape, en deze avond heeft vriendlief een afspraak voor de polybeton. Ik vind het best spannend, en ik hoop dat we daar niet overdreven lang op hoeven te wachten.

Ik ben zeer tevreden met al de projecten waar we mee bezig zijn, al moet ik wel zeggen dat het druk wordt in ons hoofd. Al zal dat ook wel weer beteren eens we echt kunnen moestuinieren of werken in ons huis.

 

Hoe doen bij jullie de bloemen en planten het?

3 gedachtes over “01/02: een bezoek aan de werf

Geef een reactie

