Een eigen droomhuis: beton?

kraan

Afgelopen dinsdag was het dan eindelijk zover! Waarom eindelijk? Omdat het monteren van de staal en beton al enkele keren uitgesteld was omdat de betonpanelen niet klaar waren. Begin september kreeg ik dan toch de raad om ervoor te zorgen dat de straat kon afgesloten worden, en dus had ik wat werk om dat allemaal te regelen.

Dinsdag zelf moest ik van 10 tot 20 uur werken, dus kijken wat er veranderd was, kon ik niet. Vol spanning ging ik woensdagnamiddag kijken, en tijdens het telefoontje naar de aannemer kreeg ik de toestemming om eens door het huis te lopen. Ben je benieuwd? Kijk dan even mee!

staalbouw

Dit is het zicht dat de kok in de keuken zal hebben. Je ziet de enige binnenmuur die ons huis zal tellen. Zoals je ziet, zitten er op die muur wel wat schuine strepen. In het echt valt dit beter mee, maar er was een donkere lucht, waardoor dit op foto’s harder opvalt.

staalbouw

Zicht van in de gang, naar de tuin toe. Het windverband blijft zichtbaar. De trap was nog niet geïnstalleerd, dus kon ik niet even loeren naar onze niveaus boven.

staalbouw

De keuken/living vanuit de andere hoek bekeken. Links naast de muur komt nog een wand waar ook een deur inkomt. Rechts van de binnenmuur komt een wand naar de voordeur toe, zonder deur, zodat we een afgesloten garage hebben.

Hier zie je het niveauverschil tussen de slaapkamer en de badkamer ook goed.

staalbouw

Dit zicht! Ik sta dus op de begane vloer, en we gaan de nok van ons dak kunnen blijven zien. Het is heel duidelijk als je naar de betonpanelen kijkt. 😉

staalbouw

Het huis langs de achterzijde.

staalbouw

Het huis langs de voorzijde..

Inmiddels is de aannemer vrijdag ook komen werken, maar die foto’s volgen later! Ik sta erop dat jullie ons proces van dag tot dag ook van dag tot dag kunnen meevolgen! 😉

3 gedachtes over “Een eigen droomhuis: beton?

Geef een reactie

