Een eigen droomhuis: plateau

plateau staalbouw

De dag dat vriendlief en ik acht jaar samen waren, kwam de aannemer weer werken! Whoop whoop. Ik ben altijd tevreden als ik die man zie. Deze keer kwam hij de kratten voor de overloopput steken (die was niet opgenomen in de offerte, en dus niet gestoken samen met de sceptische en de regenput), de riolering plaatsen, zand leggen en de plateau gieten.

Ik kan je vertellen: toen ik zag dat het de hele dag buien deed, had ik echt wel compassie met die mensen! Gelukkig had vriendlief verlof en heeft hij ze een lekker pak frietjes gebracht. Nu geniet de aannemer van welverdiend verlof en binnen twee weken doet hij verder met de staalconstructie en gaat ons huisje geleidelijk aan evolueren naar een écht huis. Spannend!

Psst: die dingen die je uit de plateau ziet steken, zijn allemaal punten die we zelf voorzien hebben, die iets met de riolering te maken hebben. Denken we hierbij aan de frigo (je weet nooit dat we eentje met een ijsjesblokjesmachine kopen), de vaatwas, wasmachine, toilet, … En hier vooraan, waar dat paaltje precies in de zit, dat is de energiebocht. plateau staalbouw

Geef een reactie

