Een eigen droomhuis: fundering

Fundering staalbouw

Op donderdag 11 juni was het van dat! Dan kwam de aannemer opnieuw werken én was het werkvergadering. Wat ik moest verwachten van de werken die zouden gebeuren? Ik had géén idee! Naar de werkvergadering kon ik niet gaan, want er moet iemand geld verdienen (haha!), maar na het werk stond ik te popelen om te gaan kijken. Dit was het beeld toen ik toekwam. Wauw! Al dat materiaal om ons huis te bouwen, geweldig!

Toen ik stuurde naar vriendlief dat er beton lag, was hij verbaasd. Hij zei: “hij plande om dat morgen te doen, dat kon toch niet dat fundering er al ligt?” Maar effectief. De fundering was er! Zoals je ziet is het wat atypisch dan bij een ‘gewoon’ huis. Dit is omdat we kozen voor staalbouw. Er is gewerkt met puntbelasting en horizontale dragers tussen de twee buren. En toen de aannemer weg ging, zette hij hekkens. Waarna ik zei: “nu is het écht een werf.” En zo geschiedde.. Normaal, als alles meezit, komt de aannemer de komende week de riolering in orde brengen. Wat ik me daar moet bij voorstellen? Géén idee! Het bouwproces is één verrassing voor mij. Tot de volgende!
Fundering staalbouw Fundering staalbouw Fundering staalbouw Fundering staalbouw

4 gedachtes over “Een eigen droomhuis: fundering

Geef een reactie

