Een eigen droomhuis: kranen

Grondwerken bouw

Ze zijn begonnen! Whoop whoop! Maandag om half zes stonden ze er kennelijk al paraat. Klaar om te starten aan ons droomhuis. Wat ze gedaan hebben? Wel, ze hebben twee putten gestoken (ik zou even op de plannen moeten kijken om te zien welke put voor wat dient), en ze hebben de teelaarde al afgegraven. Ik heb enkele foto’s gemaakt, en ik geef graag een woordje uitleg!

Ohja, hierboven zie je het niveauverschil tussen het afgegraven deel en de openbare weg.

Grondwerken bouw

Deze mastodonten stonden er. Ik wist dat ze kwamen werken, maar je begrijpt me wel als ik vertel dat ik enorm schrok over de grootste kraan!

Grondwerken bouw

Onze nieuwe rioleringsputjes.. Dit moet opgenomen worden met de ruwbouwaannemer!Grondwerken bouw

Die berg grond komt dus van al dat graven! En ze moeten nog graven voor de fundering! Dat zal een hoop grond geven..

Grondwerken bouw

Als je goed kijkt, zie je onder de kraan een reuzeput zitten. Deze kraan staat erop zodat het grondwater de put moeilijker omhoog kan stuwen. Ze kunnen dit op deze manier doen, maar ze kunnen dat ook doen door hem met minstens 1/3de te vullen. Of ze dat gedaan hebben, kon ik niet controleren! 😉

Grondwerken bouw

De andere, kleinere put.Grondwerken bouw

Wat dit was, wist ik echt niet. Tot vriendlief me zei dat dat de ‘netten’ zijn die ervoor zorgen dat beton ‘gewapend’ is. Dit overgieten ze als het ware met beton, zodat die zeker stevig is. Weer wat bijgeleerd. Er hingen kaartjes aan, en er waren er bij van 55 kg, 101 kg en 131 kg. In totaal zou het zo’n 2 ton wegen, aangezien dat er ook aanhing!Grondwerken bouw

Toen ik vanmiddag stopte, dan was de grote kraan weg! Het is een enorm spannende tijd. Morgen beginnen ze aan de fundering, en om 11 uur is het reeds werfvergadering.

Ik ben blij dat je komen lezen bent hoe het met de bouw gaat!

2 gedachtes over “Een eigen droomhuis: kranen

  1. natasasv zegt:

    Ik had de foto’s al gezien op Facebook, het ziet er al goed uit! En die netten komen me bekend voor, wij hebben ze ook in ons huis steken 🙂 Ze maken inderdaad het beton sterker 😉 Liefs! x

    Like

Geef een reactie

