Een eigen moestuin: wortelen?

Bessen

Gisteren ben ik alweer een bezoek gaan brengen aan de moestuin. Het deed regelmatig een bui, en dus moest ik niet speciaal water gieten aan de planten buiten de serre. De tomaten moest ik uiteraard wel water geven, dat begrijp je. Verder heb ik her en der vlug wat onkruid uitgedaan, zodat het nog te overzien is. Ook heb ik redelijk wat foto’s genomen. Het enige waar ik aan twijfel is de laatste foto. Het is een rij plantjes wat uitkomt daar waar ik destijds de wortelen gezaaid had. Ze zijn even opgekomen, maar waren dan weken met de noorderzon verdwenen. Zouden het wortelen zijn of toch iets anders? I’ll keep you posted.. Volgende week gaan de bonen de grond in!

Hoe is het in jouw moestuin? Bessen Rozen Tomatenserre Pompoen Pompoen Aardbeien Verbena citroenmelisse Zonnebloem peulen pracht Aardbeien Kolen Broccoli Peulen Peulen Oost-Indische kers Peulen Bloem Bloem Tomaten Wortelen

6 gedachtes over “Een eigen moestuin: wortelen?

  1. natasasv zegt:

    Je tomaten zien er geweldig uit! 😀 Ik heb een paar dagen geleden eens aan mijn hubby gevraagd hoe de stand van zaken was en hij zei dat alles in orde is, alleen door het slechte en wisselvallige weer groeit alles wat trager. De komkommers en courgettes die binnen in de serre stonden heeft hij naar buiten verplaatst, hij heeft nog wat prei en bloemkool en pompoen bijgezaaid, onkruid liggen uittrekken, de grond rondom de aardappelen een beetje omgespit en een steunladder gemaakt voor de erwten 🙂 Hij zei ook dat de sla al mooi aan het groeien was, dat de tomaten en paprika in de serre mooi vooruit gaan en dat de aardbeien het toch grotendeels overleefd hadden (vlak na mijn vertrek was er een kleine hagelbui) 🙂 Dus alles gaat wel goed nu bij ons 😉 Liefs! x

    Like

    • nickyswereld zegt:

      Mijn pompoenen beginnen nu eindelijk ook te groeien. Eerst zorgen ze voor een goed wortelgestel, en dan pas groeien ze. En de nachten waren hier vorige week ook nog vrij koud. Ik ben benieuwd wat de regen van eergisteren en gisteren gaat gedaan hebben. Gisteren ben ik gewoon wat paadjes onkruidvrij gaan maken. Vandaag ga ik bonen planten (na het werk hoor!), en netjes over de aardbeien hangen. Anders win ik de strijd nooit. Jonas heeft gisteren ook koolrupsen ontdekt op de kolen, maar voorlopig ga ik hier nog niets aan doen. Niet dat daar veel aan te doen valt, maar de kolen mogen blijven staan, dat bedoel ik!

      Liked by 1 persoon

      • natasasv zegt:

        Inderdaad, het duurt altijd wel even bij de pompoenen 🙂 Bij ons was het weer enorm wisselvallig: de ene dag regende het de hele dag door en de volgende dag was het opeens 26 graden. Echt vreselijk weer .. Ooh geweldig! 🙂 Oei dat is minder 😦 Inderdaad, er valt spijtig genoeg niet zoveel aan te doen. Maar laat ze gewoon staan en je ziet wel verder wat ermee gebeurt 🙂 Liefs! x

        Like

Geef een reactie

