Een eigen moestuin: aardbeien

Aardbeien

Ik beloof jullie binnenkort weer snel een overzichtje te geven van hoe de moestuin er nu uitziet. Na al de zon en de regen van de afgelopen weken, moet je je het volgende voorstellen: plantjes die het ’s nachts koud hebben, maar die overdag enorm opgewarmd raken en best wel goed groeien. Ook het onkruid groeit goed mee. Kan je je al een idee scheppen? 🙂

Gisteren ging ik naar de moestuin om vooral de tomaten water te geven. Ik geef ze niet dagelijks water, maar toch ga ik geregeld eens kijken. Ook ging ik eens kijken hoe het gesteld was met de aardbeien. En wat zag ik? Wat je op bovenstaande foto ziet. Iets/iemand zit te peuzelen aan mijn aardbeien. Omdat het vanalles kan zijn, en ik zelf echt geen idee heb, zijn suggesties steeds welkom! Ik heb al bedacht dat het vogels, slakken of muizen konden zijn..

5 gedachtes over “Een eigen moestuin: aardbeien

    • nickyswereld zegt:

      Geen idee. Ik heb gisteren de aangegeten aardbei niet meer teruggevonden. Wel was er een andere aangegeten. Wat ik dan altijd bedenk bij een net: is het niet zonde als die beestjes verstrikt raken in dat net? Ik moet wel zeggen: vriendlief heeft zaterdagmorgen een vogel uit de serre moeten halen (de serre staat open, met een raam en soms de deur ook).
      Momenteel wonen we ook nog niet op de plaats waar de moestuin is, maar eens we er wonen gaan we zelf ook al meer aanwezig zijn in de moestuin zelf, dus dan blijven de beestjes zoals de vogels misschien ook gemakkelijker weg? Ze komen nu ook niet piepen als wij er een hele dag aanwezig zijn..

      Like

      • annettetas zegt:

        Ik heb begrepen dat er blauwe netten zijn waar de vogels niet in gaan zitten. Op het moestuincomplex waar ik zit, gebruiken alle ervaren miestuiners ze vanaf dit jaar. En inderdaad als je er bent zie je ze niet. Maar nadat vorig jaar bijna al onze aarbeien en bessen waren opgegeten, ben ik toch echt aan de netten. Succes met de afweging!

        Like

Geef een reactie

