Een eigen moestuin: serre!

Moestuin

Ein-de-lijk staat ze er! Mijn langgedroomde serre. Vorige week waren we gaan kijken naar eentje, en toen ik hoorde dat er een levertermijn van drie weken was, was ik niet tevreden! Mijn tomatenplanten hadden immers nood aan een eigen plekje onder de zon. Gelukkig had die vriendelijke meneer wel nog een aantal serres op stock liggen, en enkel leveren zonder plaatsing deden ze ook wel. Joepie!

Donderdag werd de serre geleverd. Op paletten. ’s Avonds hebben vriendlief, papa en ik het materiaal dan wat verder op de bouwgrond gelegd, zodat het zeker niet gestolen zou worden. Gisteren zijn vriendlief en papa begonnen aan de bouw van de serre. Ze hebben beton gegoten, en het aluminium frame geplaatst. Vandaag was het de beurt aan de beglazing. Terwijl vriendlief de serre in elkaar stak, heb ik het onkruid uitgetrokken tussen de bloemen. Ook heb ik de pompoenen geplant, want die werden té groot om in huis te houden.

Toen de serre af was, heb ik mijn tomaten geplant, samen met tomatenspiralen. Ook ben ik nog even rondgegaan en heb ik enkele foto’s genomen. Wist je trouwens dat het beter werkt om voor te zaaien in huis, en de planten te planten dan meteen in volle grond te zaaien? Van mijn wortelen van vorige week is niets meer terug te vinden. De radijzen doen het ook niet goed, terwijl mijn kolen en aardbeien het wél goed doen! Iets saboteert me, maar wat?

P.S. klikken om de foto op ware grootte te zien! 😉

Moestuin Moestuin Moestuin Bessenstruiken Moestuin Serre

Hoe verloopt het bij jou in de moestuin?

5 gedachtes over “Een eigen moestuin: serre!

Geef een reactie

