Een eigen moestuin: lieveheersbeestje en veel vruchten dit jaar?

Follow my blog with Bloglovin

Lieveheersbeestje

Afgelopen woensdag ging ik alweer naar de moestuin. Ben je benieuwd wat ik er aantrof?

Om te beginnen maakte ik kennis met het eerste lieveheersbeestje dit jaar! Het zat gezellig op de citroenmelisse. Vervolgens ontdekte ik dat de worteltjes, radijzen en peulen uit beginnen te komen. Ook verliezen de bloemen van de aardbeitjes hun blaadjes, waardoor vruchtvorming snel zal gebeuren. Wat ik nog opmerkte? De talloze beginsels van vruchtjes aan de fruitstruikjes, en de mooie bijna zwarte tulp! En de bieslook, die zomaar in het wilde weg opkwam aan de composthoop, heb ik verplaatst. Hij hangt er wat slapjes bij, maar dat komt wel goed!

Zwarte tulp Framboos Bessenstruik Bieslook

Hoe verloopt het in jouw moestuin?

8 gedachtes over “Een eigen moestuin: lieveheersbeestje en veel vruchten dit jaar?

    • Nicky zegt:

      Ik heb het vorig jaar ook gedaan, en het is voor mij veel meer dan een trend. Maar ik begrijp wÊl waarom het een trend geworden is! Vroeger voelde ik hier ook niets voor, dus ik begrijp je reactie! 🙂

      Like

  1. natasasv zegt:

    Wauw wat fijn om te zien! 🙂 En die zwarte tulp, echt prachtig! En mijn moestuin begint vorm te krijgen 🙂 Gisteren ajuin (rode en gele) geplant, eergisteren mais, vandaag aardappelen en morgen komt komkommer, erwten, boontjes, sla, pompoen en nog andere groentjes aan de beurt 🙂 En wat later nog tomaten en paprika in de serre, dat is misschien voor volgende week 🙂 Nog genoeg werk voor de boeg dus 🙂 Liefs! x

    Like

    • nickyswereld zegt:

      Oh, wat leuk! Mijn serre is vandaag geleverd, vriendlief gaat die vanavond fiksen. En dan vanaf volgende week mogen mijn inmiddels grote tomatenplanten verhuizen naar daar. Zo ook mijn pompoenen en courgettes en wat ik hier nog gezaaid staan had. En dan begin juni zaai ik boontjes ter plekke. Ik heb gehoord dat boontjes de maand mei niet mogen zien en vorig jaar klopte dat wel! 🙂

      Liked by 1 persoon

      • natasasv zegt:

        Staat jullie serre er al? De mijne staat er sinds vandaag en er staan al tomaten en komkommer in gepland 🙂 Oh ja, jou tomatenplantjes waren al goed gegroeid he 🙂 Die van ons zijn kleine plantjes, maar in de serre zullen ze hopelijk verder groeien. Pompoenen gaan we deze dagen ook planten. En boontjes moet je zo laat mogelijk zaaien 🙂 Wij hebben de onze nog niet gezaaid, dat zal hoogstwaarschijnlijk een klusje zijn dat mijn ventje alleen zal moeten doen omdat ik dan al in Belgie zit 🙂 Wij hebben de onze vorig jaar pas eind mei gezaaid en dat was een perfecte timing aangezien het hier wel eens kan vriezen nog in mei :/ Liefs! x

        Like

  2. nickyswereld zegt:

    Vriendlief heeft vandaag het frame van de serre geplaatst. Morgen de beglazing en de afwerking. En dus ook de plantjes planten! De pompoenen moeten ook dringend buiten, ze worden veel te groot thuis, zo ook de bloemen die ik gezaaid had om overal tussen te zetten! Onze bonen hebben we vorig jaar denk ik zelfs het eerste weekend van juni gezaaid. Nog even tijd dus!

    Like

Geef een reactie

