She completes me, like she reads me

De titel is afkomstig uit het liedje “Nothing really matters” van Mr. Probz. Toen ik het hoorde in de auto terwijl zuslief naast me zat, kon ik niet anders dan het mooi vinden. Het klinkt misschien raar dat dit liedje me aan zus doet denken, terwijl ik vriendlief heb. En toch, ik kan dat gevoel niet van me afzetten.

Soms (vooral bij het horen van dit liedje) moet ik terugdenken aan hoe het vroeger allemaal ging. Soms denk ik dan ook terug aan die ellendige tijd dat ze in het ziekenhuis lag. En altijd kom ik tot de conclusie: thank God dat ik ik ze nog even lekker kan knuffelen.

Je mag gerust weten dat wij inmiddels alweer ruzie als vanouds kunnen maken. Jazeker. En dan zit het er serieus op. Maar wat we nu wél doen, en vroeger niet is eens zeggen “ik zie u graag”. Vooral zus doet dat veel gemakkelijker, tegen eigenlijk iedereen, en vaak wanneer er wat strubbelingen zijn. Het is zelf zo dat mijn vader het soms op volgende manier zegt: “Joke zou zeggen dat ze mij graag ziet”. Maar zelf heb ik het ook al gemerkt dat ik dat sneller zal zeggen tegen haar.

Waar ik het in het begin toen ze thuiskwam (na meer dan 2 maanden ziekenhuis) moeilijk had om haar af te raden iets te kopen, begin ik nu al terug wat meer mezelf te zijn. Maar als ik zelf iets wil kopen, en ze is erbij laat ik op een of andere manier de keuze aan haar.

Ook had ik haar tijdens haar ziekenhuisverblijf gevraagd of ze bepaalde bloemen mooi vond. Ze kon er toen geen antwoord op geven, maar kortgeleden zei ze: “die rozen in pot die hier staan, kan je die uitplanten in je tuin?” En dus, komt er op een speciaal plekje in de moestuin een potje rozen van haar te staan. Of het zal uitgroeien tot een enorme struik, dat weet ik niet. Maar ik wil het wel proberen.

Waarom schrijf ik dit eigenlijk neer? Wel, ik had even de behoefte om aan iedereen te laten weten dat ik niet ik ben zonder mijn zus en broer om me heen. Ze zijn een deel van mij. Als een van de twee zou wegvallen, dan zou ik niet meer compleet zijn. Want we zijn immers samen opgegroeid, en we hebben al veel momenten samen gedeeld. Ik kan niet zonder mijn zus en broer.

En dat besef kwam dus in de auto, terwijl dat liedje opstond, en we alweer samen mijn vrije dag doorbrachten. Iets wat we nu heel veel vaak doen. Ik hoop dat we nog veel samen mogen optrekken! Onze band krijgt niemand stuk!

Geplaatst in: Zus

5 gedachtes over “She completes me, like she reads me

  1. Saar zegt:

    De band die er tussen zussen bestaat, is heel uniek. Zeker als je een goede band hebt. Hoe dat zit met broers weet ik niet. Ik heb zelf geen broer, maar ik kan me inbeelden dat het gelijkaardig is.

    Neen, zonder broers of zussen zijn we niet wie we zijn…

    Like

Geef een reactie

