TAG: Blogspiratie

Natasa van Time to Live heeft me genomineerd voor enkele tags. De eerste die ik invul is de Blogspiratie tag want die stond al klaar toen ik hem zag bij Blogqueen.

Regels

Er zijn enkele regels aan verbonden. Namelijk de volgende:

  • Link naar deze blogpost.
  • Gebruik als illustratie een afbeelding die je inspireert.
  • Beantwoord alle vragen op jouw manier.
  • Nomineer vijf andere bloggers en laat hen weten dat je ze genomineerd hebt.
 

Blogspiratie tag vragen

Volop inspiratie of loop je vaak tegen het zogenaamde writer’s- of bloggers block aan?

Inspiratie heb ik genoeg, ik heb eerder een tijdsgebrek. Ik hou ook een boekje bij waarin ik kort de onderwerpen schrijf waarover ik graag nog een blogpost wil schrijven. Of ik zet het al meteen in een Concept, als ik aan de laptop zit.
 

Als de woorden even niet uit je vingers komen; hoe voel jij je dan?

Ik voel me dan niet echt triestig. Dan denk ik: “volgende keer beter”. En dan ga ik even wat anders doen. En opeens kan het daar dan zijn, dé inspiratie voor een artikel waar ik helemaal achter sta!
 

Hoe blijf je gefocust tijdens het uitwerken van een bericht?

Het liefst van al blog ik als ik alleen in een kamer ben, met tv op. Zonder dat ik naar tv kijk, maar hij moet wel opstaan. Ik vind het absoluut niet leuk als er kans is dat vriendlief of zus kan meelezen met wat ik typ. Dat ze het achteraf lezen vind ik alleen maar fijn, maar niet terwijl ik mijn ziel blootgeef (soms doe ik dat echt!).
 

Welke brainstorm-techniek zorgt gegarandeerd voor blogspiratie?

Eigenlijk gebruik ik geen brainstorm-techniek. Ik zie iets, of er gebeurt iets in mijn leven, en dan schrijf ik daarover. Zoals over de eerste factuur die ik betaalde, dat lijkt iets stom, maar ik voelde me daar dubbel over. Dankzij het schrijven van dat artikel heb ik het een plaats gegeven en is de knop om.
 

Helpt muziek je ook als je blogspiratie zoekt?

Jazeker, maar toch in mindere mate. Soms voel ik me aangesproken door een bepaald zinnetje in een liedje, en dan kan dat zeker leiden tot een uiting van mijn gedachten in de vorm van een blogpost.
 

Waar ontstaan de beste ideeën?

In de moestuin, op weg naar de moestuin, terwijl ik zit te genieten van het leven, maar soms ook in bad! In bad denk ik vaak na over de dingen des levens, en dan kan het al eens zijn dat er een goed idee uit de bus komt!

In welke inspirerende omgeving werk je graag?

Het liefst van al zou ik met mijn laptop in mijn moestuin gaan zitten om te schrijven. Maar dit gaat helaas niet, want daar heb ik geen internet. Dus werk ik de meeste van mijn blogposts in bed of in de zetel uit.
 

Heb jij ook een ware ‘blogbijbel’ op je bureau staan voor als je het even niet weet?

Nee, absoluut niet. Als ik het even niet meer weet, dan laat ik mijn blog voor wat hij is. De inspiratie, zin en tijd komt vanzelf wel terug.
 

Welke bloggers inspireren jou?

Ik volg graag Lisanne van Lisanneleeft.nl, Aranka van ByAranka.nl, Natasa van Time to Live, en nog talloze bloggers waarvoor ik je graag doorverwijs naar Bloglovin’
 

Hoe zit het met andere bijzondere inspiratiebronnen?

Ik denk niet dat ik zo bijzondere inspiratiebronnen heb. Al is mijn leven wel bijzonder natuurlijk! 😉 (Wat lekker bescheiden..)
 

Nominaties

Ik kies er voor om geen andere bloggers te nomineren. Wil jij graag deze tag overnemen, dan mag je dat gerust doen (hier staan de vragen handig opgelijst), en dan mag je me ook iets laten weten in de reacties, zodat ik je even link!
Geplaatst in: Tag

12 gedachtes over “TAG: Blogspiratie

  1. Kirsty zegt:

    Wat heb je deze tag leuk ingevuld! 🙂 Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje op mijn privacy gesteld ben als ik aan het schrijven ben, heel apart, maar ik denk dat het er een beetje bij hoort. Als het eenmaal af is wil ik juist dat iedereen het leest, maar daarvoor is het nog niet af en moet je echt geluk hebben als ik je wat laat lezen 😛

    Like

  2. Nicky zegt:

    Weet je wat het ook is bij mij? Als ik iets begin te schrijven, dan blijf ik schrijven tot het af is. En als ik dan gestoord word, dan kan het zijn dat ik mijn draad helemaal kwijt ben!

    Like

Geef een reactie

