Project Blogboek: Batibouw 2015

Na #PlukhetGeluk is het tijd voor een ander project, Project Blogboek! De bedoeling is dat er iedere week een blogidee vanuit het Blogboek (Kelly Deriemaeker) online komt. Deze week is de opdracht: Review een evenement waar je naartoe bent geweest.

Wel, we zijn vorige week naar Batibouw geweest. Batibouw is een jaarlijks terugkerende beurs waar je heel veel informatie vindt over bouwen en verbouwen. Misschien net iets te veel, en toch weer te weinig.

Vriendlief en ik wisten al naar wat we wilden kijken: een Falcon-fornuis, en naar sanitair. 
Over het Falcon-fornuis: wij waren onlangs naar de invoerders van Falcon geweest, maar het kleur waarin wij ons fornuis willen stond al ingepakt voor op Batibouw. Vandaar dat we dus naar Batibouw gingen, om naar dat ene fornuis te kijken! Het is vrij duur, maar wel kwaliteit. Dat is ook belangrijk. Een bijpassende dampkap kostte véél meer, maar het totaalplaatje moet kloppen vinden we. 
Over het sanitair: we weten welk bad we willen (welke vorm), maar er is zoveel keuze, en onze smaak is vrij duur. Dus wilden we graag eens kijken naar de marktspelers. Ook qua kranen en toilet en wastafels zijn we er nog lang niet uit! Zoveel keuze, eerlijk waar.

Aangezien we er dan toch waren, vond ik het wel leuk om even rond te kijken. Ik kan je vertellen: ik schrik ervan om te zien hoeveel aanbieders er stonden, en toch was het maar een fractie van alle aanbieders. Wat we veel gezien hebben was traditionele bouwstijl, en houtskelet. En maar 1 bedrijf voor staalbouw. Vandaar dat het nog niet bekend is, allicht.

Persoonlijk vind ik na een dagje Batibouw, dat Batibouw echt wel kan helpen als je al van tevoren weet wat je wilt, want dan ga je gericht zoeken, en ben je ook wel zeker een potentiële klant voor de aanbieder. Als je daarentegen naar daar gaat, zonder enig idee over wat je precies wilt, dan wordt de keuze wel erg moeilijk denk ik. En dan ga je na verloop naar buiten met een hoofd vol informatie, overvol zelfs, waar je niets of amper iets mee doet.

Dit is natuurlijk mijn eigen mening, corrigeer me als ik verkeerd ben, maar als ik twee jaar terug (of zelfs 1 jaar terug) was gegaan, dan zou ik zot geworden zijn.

Ben jij ooit al naar Batibouw geweest?
Geef een reactie

