Project Blogboek: Hoe organiseer ik mijn werk?

Na #PlukhetGeluk is het tijd voor een ander project, Project Blogboek! De bedoeling is dat er iedere week een blogidee vanuit het Blogboek (Kelly Deriemaeker) online komt. Deze week is de opdracht: “Neem een foto van je (onopgeruimde) bureau en vertel je lezers hoe jij je werk organiseert.”

Om te beginnen: ik heb geen bureau. Aangezien vriendlief en ik sinds vorig jaar beiden inwonen bij mijn ouders, en wij echt een kleine kamer hebben, is er geen plaats voor een bureau. Wel kan ik je vertellen hoe wij ons werk organiseren.

Om te beginnen hebben vriendlief en ik geen werk waardoor we ’s avonds nog aan de slag moeten om mails te beantwoorden of dergelijke. Wel komt vriendlief soms thuis en wilt hij graag nog een kast uittekenen in AutoCad. Dat kan hij gerust doen via onze computer/tv. Wij hebben onze tv aangesloten op de vaste computer, waardoor het scherm dus eigenlijk twee functies heeft. Een dvd-speler hebben we dus ook niet nodig, want die kijken we gewoon via de computer. Op het grote tv-scherm.

Zoals je op bovenstaande foto ziet, is er geen plaats voor een stoel tussen ons bed en het televisiescherm. Gelukkig zit ons bed gemakkelijk en hebben we geen gemakkelijke achterkant (of is die kant van het bed de achterkant).

Aangezien mijn werkgever het motto: “gewerkte tijd = betaalde tijd” heeft, neem ik ook geen werk mee naar huis. Tenzij ik er niet van kan slapen, dan zet ik wel even op papier natuurlijk.

Welk werk rest ons dan nog? Juist ja, ik blog. En verder zijn we aan het bouwen, waarbij we voornamelijk via e-mail contact hebben met de architect. Ik kan je vertellen: vriendlief heeft me twee jaar geleden een iPad cadeau gedaan, en dat is iets handig! Is vriendlief gaan werken, dan ligt die iPad meestal in een kast in de woonkamer, is hij thuis dan moet je maar op zoek gaan naar vriendlief om te weten waar de iPad is. De Facebook-app staat ingesteld op mijn account (want het was mijn cadeau), maar onze beide mails kan je wel zien via de app “Mail”. We hebben geen geheimen voor elkaar, dus dat kan perfect! Ik lees enkel de mijne, hij enkel de zijne.

Bloggen doe ik dan weer voornamelijk aan een laptop. Ik had zelf al een laptop, omdat ik studeerde en ik een laptop nodig had voor school. Maar die laptop is 17 inch en is dus wat aan de grote kant om echt praktisch te zijn. Toen zuslief een nieuwe laptop kocht, kreeg ik haar oude laptop. Een goede laptop, die nog naar behoren werkt, maar wel 15 inch groot. Veel gemakkelijker! En dus zet ik me overal in huis. In bed, in de zetel, aan tafel, waar ik maar zin in heb om te zitten bloggen. Deze blogpost is geschreven in de zetel.

Documenten verzamelen we elk in een open kast onder het televisiescherm. Elk heeft een kant, en ik heb 1 grote doos gereserveerd voor alle documenten aangaande ons bouwproject. Zo weten we beide meteen waar te zoeken als er iets is.

Hoe organiseer jij je werk?
8 gedachtes over “Project Blogboek: Hoe organiseer ik mijn werk?

  1. Simovic-Vuceljic Natasa zegt:

    Een IPad is inderdaad iets superhandig 🙂 Ik hoop mij er eentje aan te schaffen, aangezien mijn man als het slecht weer is of er geen werk is, de laptop inpalmt de hele dag waardoor ik de kans niet krijg om nog maar iets te doen 😀 Toen ik nog studeerde, was mijn bureau chaotisch georganiseerd, zoals mijn mama het noemde 🙂 Enkel ik kon er alles in terugvinden en tijdens het schooljaar waren er boeken en Powerpointafdrukken OVERAL 🙂 x

    Like

  2. Nicky zegt:

    Oei. Ik hoop voor jou dat hij niet te veel zonder werk zit dan! Toen ik studeerde dan was mijn bureau tijdens het schooljaar een complete puinhoop! Tot ik moest studeren: dan was hij leeg en vond je enkel mijn boeken terug op het bureau.. Maar door een paar keer te verhuizen, wonen we nu in de kleinste kamer, en plaats voor een bureau is er echt niet.

    Like

  3. Elaintje zegt:

    Helemaal mee eens: gewerkte tijd is betaalde tijd. Eigenlijk zou je dus thuis geen ruimte moeten hebben daarvoor, want anders wordt de verleiding te groot 😉 Wij hebben wel een echte werkkamer die we eigenlijk nooit gebruiken. De tablet en ik vormen ook een soort twee-eenheid net als jouw vriend en de Ipad. En gelukkig kan dat overal in huis!

    Like

  4. Dascha Boonstra zegt:

    Wat leuk om te zien hoe jullie dat oplossen. Mijn vriend heeft zijn eigen kast en werkkamer in huis, omdat hij voor zijn werk veel achter de computer zit. Ik zit vooral achter de eettafel te werken aan mijn scriptie. Wel ben ik vaak mijn papieren kwijt, omdat ik nog geen vaste plek heb waar ik ze bewaar!

    xoxo
    http://www.its-dash.com

    Like

  5. Nicky zegt:

    Oei. Ik moet zeggen: vriendlief was daar vroeger ook een ramp in! Maar nadat ik eens een hele werkdag gespendeerd heb aan het zoeken van al zijn papieren, hebben we hierin een duidelijke afspraak gemaakt. Hij heeft een zwarte map, waar hij alles in klasseert. Auto, loonbrieven, verzekeringen, … En dat lijkt te werken! Voor de bouw hebben we een aparte doos in de kast, waar alles van contracten, facturen, documenten, … ingaat. Zo weet ik waar ik moet zoeken. 😉 Misschien kan je ook zoiets verzinnen? Ik heb destijds bij het tekenen van mijn contract een 'onthaalmap' gekregen. Weet je waar die ligt? In een kast in de keuken. Ik kan er zo heen wandelen! Het klinkt onnozel, maar het werkt wel.

    Like

Geef een reactie

