Review: Blogboek – Kelly Deriemaeker

Toen ik begin januari verlof had, verveelde ik me stiekem een beetje. Ik was inspiratieloos, ik kon niets doen in de moestuin, niets doen voor het hele bouwgebeuren. Terwijl ik andere jaren mijn studie had om dode momenten op te vangen, kon dat nu ook niet meer. Ik besloot naar de Standaard Boekhandel te rijden, en vond er twee boeken over bloggen. Het eerste boek bespreek ik vandaag voor jou.

Het Blogboek van Kelly Deriemaeker is geschreven door iemand die jarenlang blogt. Zelf heeft ze momenteel de goedlopende blog Talesfromthecrib. Het boek begint met een welkompagina, waarin ze kort introduceert waarom ze het boek geschreven heeft. Verder staat er een heel handige tip: “… het is even goed mogelijk om om het op te pakken te doorbladeren, ter inspiratie.” Die zin heeft het voor mij geen gedaan! Geen boek dat je van voor naar achter moet lezen eer je iets snapt, nee. Een boek dat je gewoon kostpakken als je even een dip/dood moment hebt, en waar je iets uit bijleert.

Na wat inleiding, heeft ze het over o.a.: je stem en onderwerp (niche) vinden, unieke content maken, organisatie, blog opstarten, lezers, geld verdienen, en een troubleshooting. Ook laat ze gedurende het hele boek negen ervaren bloggers (kort) aan het woord wat het allemaal nog net wat interessanter maakt!

Acht keer kom je ook het bovenstaande blad tegen: “15 ideeën voor je volgende blogpost”. Snel gerekend zijn dat 120 ideeën. Daar ben je wel even zoet mee. Misschien is het wel een idee om er een project/challenge van te maken.
Ik heb het hele boek nog niet uit, maar gaandeweg lees ik wel stukje per stukje. Zo ook bij het schrijven van deze blogpost: “hé, dat onderwerp, hmm. Even lezen.” Dit vind ik er zo geweldig aan! Ik heb er momenteel wel al wat aan gehad moet ik zeggen, en ik leg het boek zeker niet ver uit de weg.
Het boek heb ik bij Standaard Boekhandel gekocht en kostte 24,95, maar je kan het volgens mij ook evengoed op haar blog kopen.
Heb jij het Blogboek al in je handen gehad? Wat vond jij ervan?

4 gedachtes over “Review: Blogboek – Kelly Deriemaeker

Geef een reactie

