Ode aan Clio

Sinds anderhalf jaar rij ik met een Renault Clio uit 1999. Begin dit jaar stond ik twijfel wat ik zou doen: mijn trommelremmen waren stuk, mijn batterij gaf kortsluiting en de distributieriem diende preventief vervangen te worden. Dit alles kost ook wel een centje, dat kan ik je zeggen. Was het de moeite om de auto weg te doen en nieuwe te kopen? Of zou ik de Clio toch oprijden, zoals ik al riep toen hij aangekocht werd. Uiteindelijk zal het het tweede worden. 
En omwille van de twijfel verdient de auto toch wel een ode. Want, ook al is hij zo oud, hij rijdt nog perfect. Hij rijdt niet zo heel soepel als een spiksplinternieuwe auto van flink wat euro’s meer, maar hij brengt me netjes waar ik moet zijn, en laat me ook zelden in de steek. Hij is ook niet zo comfortabel als een Mercedes, maar dat hoeft ook niet, want ik zit droog. Soms lukt het niet om naar een cd te luisteren, maar zo kan ik wel eens zelf een liedje zingen.
De auto is even in de garage geweest voor herstelling, en ook al ben ik niet materialistisch ingesteld (gezondheid is nog steeds belangrijker!), ik heb dat ding toch enorm gemist. Het is ook een deel vrijheid dat je weer kwijt bent..
Ik ben tot op heden nog steeds blij met mijn oude kar, en ik hoop dat we samen nog een beetje ouder mogen worden!
Rij jij met een eigen wagen? Zou jij hem kunnen missen?

6 gedachtes over “Ode aan Clio

  1. Nicky zegt:

    Autodelen met vriendlief zou kunnen momenteel, maar eens ons huis er staat niet meer. Dus het was echt wikken en wegen! Een Opel Corsa rijdt ook fijn, ik heb er mee leren rijden!

    Like

  2. Sas zegt:

    Wij hebben gezamenlijk een Opel Corsa, echt een top autootje. Ik gebruik hem 5 dagen er week, manlief heeft een werkbus.. Het is dus eigenlijk een beetje meer 'mijn' auto.

    Like

  3. Joy zegt:

    Ik rijd met een Audi 80 van 26 jaar oud, en hij ziet er nog uit als nieuw.
    Qua comfort is het primitief. Geen servostuur of automatische deurvergrendeling. Ook het optrekken is niet meer wat het geweest is. Maar ik ben trots op mijn bakske en zou het voor geen goud willen missen.

    Like

  4. Nicky zegt:

    Het heeft zijn charmes.. Daarnet nog een hele eind met Clio op pad geweest, terwijl die luxeauto voor de deur stond. Maar: hij is helemaal in orde gezet, en we zaten droog, dus waarom niet? 😉

    Like

Geef een reactie

