Een eigen moestuin: zaden

De winter is er, veel is er niet meer te doen. Zoals jullie kunnen lezen hebben is het stil aan de moestuin. Ter plaatse dan wel, want in mijn hoofd gonst het van de ideeën.
Graag wil ik komend jaar opnieuw een moestuin met plantjes die ik zelf van zaad opkweek. De ideale moment dus om een inventaris op te maken!
Eerst heb ik opgeschreven welke zaden ik allemaal nog had. Vervolgens dacht ik: “misschien is het handiger als ik ze per maand ook weer sorteer? Dan weet ik welke zaden ik wanneer ik de grond moet stoppen?” Zo gezegd zo gedaan.

Vervolgens heb ik nagedacht wat ik graag nog meer wou. Met mijn boekje in de hand ben ik naar de plaatselijke Aveve geweest, en daar heb ik nog zaad gekocht dat ik niet had, maar wel graag wilde hebben. Ook heb ik van bepaalde vruchten vorig jaar zaden gewonnen zodat ik ze dit jaar kan gebruiken. En nu is het aftellen naar de eerste moment om voor te zaaien..
Heb jij al opgelijst wat je graag wilt? En wat je nog beschikbaar hebt? Ruil jij zaden? Win jij zaden? Of koop je enkel zaden?

2 gedachtes over “Een eigen moestuin: zaden

Geef een reactie

