#PlukHetGeluk Project Week 1: Vragenlijst

Meer info over dit project vind je hier. Laat mij maar starten met de eerste week: de vragenlijst!

Beschrijf wat jouw ultieme geluk is.

Mijn ultieme geluk is: gelukkig zijn, omringd door de mensen die ik het liefste heb, niet te hoeven kijken naar centen, en toch kunnen genieten van de kleine dingen des levens.
Wat doe je het allerliefste in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd blog ik graag, maar ik ga ook graag op stap met vriendlief en familie. Samen gezellig zitten keuvelen bij een glas, of gewoon arm in arm op een dijk rondlopen, zalig!
Welke positieve verandering heeft invloed gehad op je leven nu?
Vriendlief heeft mentale problemen. Vroeger wist niemand het, zowel hij niet als ik. Maar, sinds 2013 is hij ervoor in behandeling, en dat heeft een zeer positieve invloed gehad op mijn leven nu!
Wat is jouw ultieme geluksmotto?

Geluk dwing je af. Of: geluk maak je zelf. Als alles tegenzit, en je blijft in een hoekje wegkwijnen, kan het goed zijn dat je alleen maar meer schade aanricht! Terwijl, wanneer je er een positieve draai probeert te geven, het wel kan helpen. Het is belangrijk om de juiste beslissingen op het juiste moment in het leven te nemen.

Wat zou je willen doorvoeren in je leven om nog gelukkiger te zijn?
Nog gelukkiger? Ik weet de mooie kleine dingen van het leven te appreciëren, en als ik ergens ongelukkig bij ben, dan ga ik het ook aanpakken. Natuurlijk zou een goede gezondheid voor de hele familie leuk zijn, en mij gelukkiger maken, maar dat is een onrealistische wens.
Als je 1 ding kon kiezen: hoop, geloof of liefde, welke zou het dan zijn en waarom?
Liefde. Liefde blijf je houden, ook al heb je geen hoop of geloof meer. Zonder liefde kan je ook geen geloof of hoop hebben in iets. Al moet ik zeggen, dat ze alledrie enorm belangrijk voor mij zijn!
Welke gelukstips zou je een ander willen meegeven?
Geniet van de mooie kleine dingen in het leven. Denk niet dat je iets volgend jaar wel zal doen, nee, doe het nu! Pluk de dag! Het leven is veel te kort! En maak je niet druk in zaken die je toch niet kan veranderen, ze zijn je energie niet waard!
Heb jij meegedaan met het #PlukHetGeluk Project? Wat is jouw ervaring?

10 gedachtes over “#PlukHetGeluk Project Week 1: Vragenlijst

  1. Sas zegt:

    Wat een mooie positieve verandering heb je beschreven! En wat heb je de vragenlijst leuk ingevuld. Ik ben erg benieuwd hoe je de rest een invulling gaat geven. Veel plezier hiermee!

    Like

  2. Nicky zegt:

    Dank je! Deels heeft dat met vriendlief te maken, maar ook met wat er afgelopen zomer gebeurd is. Ik wil me kunnen focussen op de leuke dingen in het leven, dus 'moet' ik minder leuke dingen niet laten aanslepen.. Hoe langer iets aansleept, hoe lastiger!

    Like

Geef een reactie

