Geocaching: standaard of premium?

Als je je aanmeldt op geocaching.com dan heb je een lidmaatschap. Je kan de geocaches downloaden en je kan zelf geocaches aanmaken. Dan ben je gewoon standaard lid.

Je kan er ook ten allen tijde voor kiezen om premium geocacher te zijn. Dan kan je enkele dingen meer zoals: geocaches premium only, pocket query’s maken. Op de dag zelf, wekelijks, … Je kan je ook aanmelden om een mailtje te ontvangen van pas gepubliceerde geocaches. Dan kan je meteen op zoek gaan, en scoor je misschien nog een FTF (First To Find). Ook download je samen met de coördinaten, ook de listing mee naar je gps. Dus je hebt niet echt papier nodig tijdens je speurtocht. Er zijn nog wel voordelen verbonden aan premium membership, maar dat is voor iedereen anders. Ik bedoel: de voordelen zijn hetzelfde, maar iedereen gebruikt het op zijn manier.

Ik heb me vorig jaar voor de eerste keer premium gemaakt, en dat is nu afgelopen. Nu zit ik een dagje zonder premiumlidmaatschap zeg maar. Ik heb me wel al aangemeld om opnieuw premium te worden, maar het is nog even wachten op de verwerking.

Premium worden kost je ongeveer €30. Voor een heel jaar. Die €30 gaat naar Groundspeak, zodat zij de website up to date kunnen houden en dergelijke.

Geef een reactie

