Een eigen moestuin.. #20: winterstop

Het laatste moestuinverslag van dit kalenderjaar. Jep. Ik gooi de handdoek in de ring. 
Ik ben gisteren naar de moestuin gegaan, en ik heb alles uitgedaan. Oost-Indische kers, pompoenen, courgettes, snijbiet, tagates, … Alles is weg. Wat er wel nog staat? De kolen die aan het groeien waren (die kunnen we in het passeren altijd oogsten), en de citroenmelisse, citroenverbena en citroengeranium. Ik weet niet of die alledrie winterhard zijn, maar dat zal ik wel ontdekken deze winter. Ook had ik ui gezaaid, die heb ik uiteraard ook laten staan. 
De pompoen die ik uitgedaan heb, heb ik her en der verspreid in de moestuin, in de hoop zo toch het onkruid een stapje voor te zijn.
De composthoop gaat volgend seizoen komen waar nu vooral de kolen stonden. Het eerste veld aan de beek eigenlijk. Daar kwam nu te weinig zon, en weinig groeide er goed. Om toch het zicht aangenaam te houden voor iedereen, en in geval van ongelooflijke geurhinder, gaan we het veld daarvoor vol bloemen zetten. Nu, je kan overal volop bloembollen kopen, en dat heb ik ook gedaan.
Ik heb denk ik inmiddels meer dan 300 bloembollen in de grond gestoken. Je ziet ze op bovenstaande foto nog op de grond liggen. Het was een karweitje, maar in de lente zullen we het resultaat wel zien!
Zo, de moestuin mag in winterstop gaan. Wij kunnen ons vanaf nu volop focussen op het geocachen. 🙂 Hopelijk volgend jaar een even mooi moestuinjaar!

Geef een reactie

