Infobuild: Mijn bouw- en renovatiegids

“Hier”, zei vriendlief. Dit zat bij hem in de bus. Dat is wel het voordeel als je bouwt: alles gaat richting zijn thuisadres omdat we dat opgegeven hebben, en zelf heb ik amper post. Vriendlief filtert dus een beetje naar wat de moeite waard is en wat niet. Bij mij zou het anders toch maar rondslingeren, mezelf kennende.
Deze gids moest ik dus even bekijken en eens doorlichten.

De eerste pagina. Een inleiding. Bij het bouwen zelf, is er enkel sprake van een bouwheer. Een bouwdame kan er kennelijk niet zijn. Deze gids krijg je automatisch opgestuurd wanneer je een bouwaanvraag indient.

Een beetje uitleg over de stappen die het bouwproces ondergaan. Momenteel zitten bij wij de aanvraag van de stedenbouwkundige vergunning.

Ook heel wat aandacht gaat er naar premies. Bouwen kost geld, en dan is het handig dat bouwheer weet dat er premies bestaan. 

Een beetje uitleg over fundering op staan, of andere soorten fundering.

En ook nog eens alle soorten bouwmethodes uitgelegd.

Wat mij vooral interesseerde was de uitleg bij staalbouw natuurlijk. Ergens vind ik het wel jammer dat je deze gids pas krijgt op de moment dat je je vergunning afwacht, want er staat echt enorm veel informatie in. En sommige dingen heb je echt wel al beslist op dit punt, terwijl je soms niet afwist van bepaalde methodes/materialen/…

Een mooi bad.. Eivormig. Maar dit is een bad dat gemaakt is om vooral in te werken, je ziet dat aan de naad. Ons bad moet vrijstaand zijn, zonder naad, want hier kruipt namelijk vuil tussen.

Wat is een warmtepomp? Een vraag die ik onlangs op het werk kreeg, die hier mooi beantwoord staat.
Het is een zeer interessante gids, alleen op sommige vlakken jammer dat we ze nu pas kregen.
Geef een reactie

