Geocaching: Bones

“Zin om morgen bij uw ouders naar de zee te gaan?” vroeg vriendlief eergisteren. Een vraag die ik niet van hem verwachtte.. “En onderweg eventueel cachen?” Een tweede vraag die ik niet verwachtte. Gezien ik zoveel mogelijk van het leven wil genieten was het antwoord twee keer positief. Wel 1 voorwaarde: de cachetoer mocht niet te lang zijn, en niet te moeilijk. Ik had namelijk geen zin om doodop toe te komen aan te zee. Ik wilde graag dat mijn energie verdeeld was.




En zo werd algauw gekozen voor een rondje Bones. Ik vermoed dat de naam komt van het gelijknamige tv-programma waar we nog nooit naar gekeken hebben.

De auto hebben we in de buurt van de tweede cache geparkeerd. Toen we de eerste cache gelogd hadden, besloten we om de toer omgekeerd te doen. Dus van 14 naar 2. De bonus zouden we dan wel jammer genoeg laten voor wat het was.

Tot ik op een bepaald moment het gevoel kreeg dat de bonus ‘daar ergens moest zijn’. De tip, en de afstanden, en een beetje ‘inzicht’ hadden me dat gevoel gegegen. Vriendlief heeft niet moeten zoeken, maar zei vrij snel: “ik hem hem”.

Er was variatie in de verstoptechnieken, alles werd vrij vlot gevonden, het was een mooie wandeling. Kortom, een echte aanrader! Van mij verdient deze reeks dan ook een favorietje. Die ga ik bij de Bonus toekennen.

Watchie!

Geef een reactie

