Een eigen moestuin.. #3: spitten, zaaien en magnolia

Zondag wordt vanaf nu onze vaste tuindag lijkt het. Twee weken geleden was vriendlief al een stukje grond gaan omspitten, vorige week hebben we een magnolia geplant, en vandaag zijn we alweer richting bouwgrond getrokken.

Wat een teleurstelling toen we toekwamen: onze kiwiplant is opgegeten. Er schoten maar een paar takjes van over, en volgens ons is het een kat geweest. We hebben dan maar besloten om deze plant uit te graven en weg te doen, in de hoop dat de kat de rest van de planten niet komt opeten.
Verder hebben we moestuinbedjes gemaakt en nog een stukje verder omgespit. Terwijl vriendlief aan het spitten was, heb ik al enkele dingen gezaaid die rond april gezaaid mogen worden. Ik dacht: “die paar dagen maken toch niet zo veel uit, nu het goed weer is.” Natuurlijk ben ik een echte leek qua tuinieren, dus of het echt een goed idee was, dat zien we later wel weer.
Wat heb ik gezaaid? In het linkse bed heb ik radijs-triplo, bieslook en tagates gezaaid. In het tweede ajuin-Elody, dille en slangenkruid. En het derde heb ik helemaal gebruikt om keukenraap-rode platte vroege te zaaien.
Volgende week zondag gaan we opnieuw langs om eens te kijken wat er van al dat zaaien uitgekomen is.
In het kasje in de garage komen de radijzen ondertussen goed uit. Ik heb het glazen deksel eraf gehaald, want kiemplantjes zijn het niet meer. Van mijn gezaaide kruiden (20 maart) heb ik vandaag bij de basilicum en citroenbasilicum eindelijk een groen puntje gezien. Een kiemplantje in wording? Ik hoop het!
Hieronder enkele foto’s:

2 gedachtes over “Een eigen moestuin.. #3: spitten, zaaien en magnolia

  1. Kees de Boon zegt:

    Hoi Nicky, wat tof dat je een moestuin bent begonnen! Heel veel (smul-) plezier! En natuurlijk sta ik je, in geval van nood, graag eens bij met tips en adviezen!

    Groetjes,
    Kees de Boon | De Boon in de Tuin
    twitter @keesdeboon

    Like

Geef een reactie

