Een eigen moestuin.. #2: tuinplan en voorzaaien

Wat wil ik allemaal in mijn moestuin? Dat is een vraag waar ik afgelopen weekend over nagedacht heb. Het resultaat is mijn tuinplan.

De vakken zijn louter informatief. Radijzen zal ik niet zo dik zaaien en pompoen zal meer ruimte nodig hebben.

De bessen staan er natuurlijk al. Vervolgens wil ik een beetje ajuin kweken, alsook radijzen, pompoenen, tomaten en rapen. Het is mijn bedoeling dat ik alles zaai, maar wel zo dat er tijd zit tussen het oogsten van al die verschillende groentes. Ook wil ik graag hier en daar een mooi bloemetje, zodat de (goede) insecten zich welkom voelen.

Thuis heb ik afgelopen vrijdag de tomaten voorgezaaid, radijzen gezaaid en een viertal kruiden gezaaid.

Gisteren toen ik terugkwam van het werk was ik superblij! Want de radijsjes zijn aan het kiemen.

De tomaten heb ik vandaag verplaatst naar de vensterbank van de slaapkamer, omdat ik vermoed dat ze daar beter staan, vooral ’s nachts. Qua tomaten en kruiden heb ik nog geen kiemende tekenen gezien. Wel waren de radijsjes mijn inziens gegroeid. Feest!
Ik hoop dat ik deze zomer iets van oogst heb, maar bovenal dat ik nu de beschikbare ruimte nuttig gebruik, en ook iets doe om de natuur te ‘helpen’.

Geef een reactie

