Geocaching #7: all in one reeks

Vrijdag besloten biczb en ik om zaterdag samen te gaan cachen. Aangezien biczb de euromuntenreeks al gedaan had, en hij graag toch nog richting Moerbeke wou, hebben we besloten de all-in-one-reeks te doen.



Eerst stond er de stash van ‘Het land achter den Tuymelaer’ op het programma voor mij. Ik had deze multi al eens eerder gefietst, maar omdat ik een deel van het coördinaat niet kunnen vinden had, was het gokken voor de stash. Toch had ik toen die dag (achteraf bekeken) wel juist gegokt en gezocht, maar het ontbrak me op die moment aan de durf om te voelen en te wroeten. Vandaag deze probleemloos kunnen loggen.

Blij dat ik vandaag toch al een mijn kriebel kunnen zetten had, vertrokken we echt richting Moerbeke. We hebben deze caches allemaal vrij vlot gevonden. Ook de tags in de multi’s werden vlot gevonden. De extra daarentegen, daar had ik op een bepaald moment toch schrik dat ik in de beek zou belanden. De bonus werd ook vlot gevonden, als heb ik op de een of andere manier problemen met dit soort boxes. Dit ligt geheel aan mij, dus geen nood. Oefening zal wel kunst baren!Onderweg hebben we ook ‘den boerenbuiten’ even aangedaan.

Na onze magen wat gevuld te hebben, besloten we ‘De Oude Spoorwegbrug’ te zoeken. Alles afgezocht, zelfs een spiegeltje genomen, maar we vonden niets. Biczb wou al vertrekken toen ik hem antwoordde: “nee, zo ga ik vandaag de 100 gevonden caches niet halen.”, waarna ik nog eens omkeek, en mijn oog iets opvallend onopvallend zag. Ik heb gisteren of eergisteren de quote “vind je iets niet bij het geocachen, stop dan met zoeken” gelezen, en die was hier echt wel van toepassing!

Dan verder met ‘Moereloop’. We waren dankzij de tip eigenlijk helemaal verkeerd aan het zoeken, tot ik iets zag en opmerkte dat de tip daar wel eens op kan slaan, en dat we misschien daar ook even zouden moeten zoeken. En jawel hoor, daar vonden we wel degelijk een stash.

Richting ‘Hotel Turfmeersen’ heeft de kleinste telg van het cache-team een flinke eind zelf gewandeld. Ik ben zo fier op hem! Wel was ik daardoor het noorden duidelijk even kwijt, want we stonden aan de verkeerde boom te zoeken (wat een tip was het ook? :D), maar dat werd even later rechtgezet door mezelf met de woorden: “Ik zie hem”.

Dan besloten we ‘C.O.D. Werkkamp Klein-Sinaai’ te zoeken en loggen. Biczb had de oplossing aan de ontbijttafel nog opgezocht. Maar omdat ik het parkeercoördinaat compleet negeerde had ik ons op het verkeerde pad gestuurd, en aangezien iedereen echt wel al moe begon te worden, en we het niet meer konden opbrengen om de kinderwagen in een niet-toegankelijk pad te loodsen, hebben we besloten om deze zoektocht maar tijdelijk stop te zetten.

Biczb had nog heugelijk nieuws voor de schoonouders, en op weg daarheen zei hij: “er ligt nog een cache op de weg die we rijden, ik zal voor gps spelen, en u zeggen waar ergens het coördinaat zich bevindt”. Het ging over ‘Sint-Pauwels in the fields – 4: Ruziënde kapellen’. Eens aan het punt toegekomen, liet hij mij zoeken. Zonder gps die me kon helpen vond ik hem algauw. En wat was ik blij dat biczb mee was: ik was immers te klein om hem zelf te nemen en terug te leggen.




Geef een reactie

