Geocaching #4: Het dolle dorp poging 2

Vorige week vertelde ik al over onze eerste poging om Het dolle dorp te doen. Jullie konden lezen dat het geen succes was, en dat ik van plan was om de legger te contacteren. Zo gezegd, zo gedaan. Woensdagavond had ik een mailtje verstuurd met de vraag of ze ons een handje op weg kon zetten. Dit deed ze door een nuttige tip te geven, maar ook te vermelden dat we waarschijnlijk te weinig ervaring hadden om deze zoektocht tot een goed einde te brengen. Na nog een paar dagen gespeculeerd te hebben over wat het dan toch zou zijn dat we zochten, konden we zondag eindelijk op pad.

We parkeerden de wagen op de parking die aangegeven werd door de legger, en besloten om niet naar het eerste WP te gaan, maar meteen naar het tweede. We hadden immers de juiste coördinaten van het tweede WP, dus herhaling van WP1 leek ons niet nodig.

We zagen vanop afstand al wat de legger bedoelde de tip. Ongeloofelijk dat we daar de week ervoor zo ‘over’ gekeken hebben. We waren heel tevreden en ja, nu zou het spannend gaan worden. Ik hield de hele tijd in mijn achterhoofd dat de legger zei dat het misschien toch net iets te hoog gegrepen was voor ons, dus was ik meer benieuwd naar hoe ver we zouden raken dan hoe de ‘stash’ er eigenlijk uit zou zien.

WP3 zagen we al vrij vlot. Het kon niet anders dan daar zijn.. Maar hé, daarvoor moet je over die beek. Nu, ik ben zelf niet echt handig, en redelijk klein, dus ik zou in de beek gesprongen zijn, dus ging mijn vriend er maar over. En ja hoor, daar waren de coördinaten. Wat vond ik dit leuk!

WP4 had iets weg van WP2. Iets, niet veel. Het enige jammere was dat het met cijferslotje was, en wij maar niet aan de juist cijfercombinatie geraakten. Hier was een tip ook echt handig geweest. Ik wou het bijna opgeven toen mijn vriend op het idee kwam om te proberen ‘loeren’ naar de coördinaten met een lichtje. En ja hoor! Het werkte.

De volgende WP’s werden vlug gevonden door ons. Er zaten best wel originele verpakkingen tussen. Verpakkingen waaraan mijn vriend zich soms liet vangen, maar samen vonden we ze wel. Ik zoomde in op de gps tot 5 meter, en dan stapte ik in de richting van waar hij aangaf, en daar zochten we samen naar soms rare voorwerpen op die plaats.

Na WP6 of 7 begon het te regenen.. Terwijl ik gehoopt had dat het toch droog zou blijven tot we terug waren aan de auto, maar nee, de regen dacht er anders over. We hadden de keuze: teruggaan (maar we zaten ongeveer halverwege) of verdergaan.. We besloten verder te gaan, maar als we merkten dat we nog verder van de auto wegliepen zouden we toch in de richting van de auto lopen. Gelukkig passeerden we alle WP’s min of meer in de richting van de auto.

De uiteindelijke stash hadden we ook snel gevonden. Die viel meteen op. Ook dit werkte met een cijferslot. In een vorige WP hadden we een telefoontje moeten doen, en daar kregen we een tip mee om het cijferslot los te krijgen. Jammer maar helaas, dat lukte niet. We hadden verschillende combinaties geprobeerd, maar niets. Tot opeens: de vriend weer! Hij had een code geprobeerd, en wonderwel ging het slotje open. Ik heb gauw gelogd, terwijl ik geprobeerd heb het logboekje droog te houden, en weg waren we. Helemaal tevreden en opgewonden dat we ondanks het moeilijkere niveau deze multicache toch tot een goed einde konden brengen.

Ja, het was jammer dat we kletsnat waren toen we aan de auto terugwaren, maar ondanks dat was het toch een mooie wandeling. ’s Avonds heb ik nog even mails verstuurd met de legger en een andere cacher, want inderdaad, aan dat cijferslotje aan de stash is een en ander mislopen. Ik heb de garantie gekregen van de legger dat dit probleempje zo snel mogelijk opgelost zou raken.

Voor mensen die niet weten wat te doen bij mooi winterweer: deze multicache is een echte aanrader! Zowel te voet als per fiets. En wij? Wij gaan op zoek naar een volgende cache!

2 gedachtes over “Geocaching #4: Het dolle dorp poging 2

  1. Nicky zegt:

    Hé! Leuk dat je mijn blog ontdekt hebt. Het is de bedoeling dat hier telkens ik gaan geocachen ben een klein verhaaltje opkomt. 🙂 Zonder natuurlijk spoilers te laten zien of te verklappen. 🙂

    Like

Geef een reactie

