Geocaching #3: Het dolle dorp

Gisteren, zondag, mochten de wandelschoenen weer buitenkomen. Na even overlegd te hebben met de vriend, besloten we voor “Het dolle dorp” te gaan! Dit is een multicache bij mij in de buurt, met 9 waypoints.
Vol goede moed gingen we op stap!
Geoaching

We hadden de wagen aan de kerk van Zele-Heikant geparkeerd en trokken erop uit. We waren beiden verrast toen we in de buurt van het eerste waypoint kwamen. Het padje dat er heen leidde was volgens mijn gps niet echt een padje, maar toch, ik wilde het erop wagen. En jawel hoor, in een ‘verpakking’ die ik eerder deze week al tegengekomen was, vonden wij de coördinaten voor de tweede waypoint.
Ik was heel gelukkig dat ik al zo snel de eerste waypoint gevonden had, en ook nog eens de coördinaten van de twee waypoint. Toen we bij de tweede waypoint aankwamen, was onze vreugde echter minder groot. We hebben een half uur gezocht naar mogelijke schuilplaatsen voor de coördinaten van de volgende waypoint, maar helaas. We besloten dan maar verder recreatief te wandelen tot ik eraan dacht dat mijn broer misschien in de buurt van internet was.
Toen ik hem belde, hielp hij me eerst door de logs even te lezen, en nadien door via Google Maps tips te geven. Maar toen dit alles zonder succes bleef, besloot hij om samen met zijn vrouw en hun kindje langs te komen, om even te helpen zoeken. Na alweer een grondige zoektocht bleek dit ook op niets uitdraaien. We hadden een klein vermoeden, maar dat was een dood spoor. Helaas.
Terug aan de auto gekomen bleek ik 3,5 km ‘gewandeld’ te hebben, en dit terwijl we graag een wandeltocht van 10 km succesvol hadden afgelegd. Maar net als vorige week geef ik niet op en hoop ik snel verder te raken in deze cache!
Geef een reactie

