Geocaching #2: Oude Dreef

Eerder kon je al lezen over mijn eerste geocaching ervaring. Maandagavond is hier een vervolg op gekomen! Lees je mee?

Geocaching

Mijn broer heeft zich dit weekend dezelfde gps als mij aangeschaft, en hij was best wel nieuwsgierig naar het hele geocaching-gedoe. Toen ik zijn vrouw vertelde dat ik de cache maar niet vond, heeft zij voorgesteld om samen eens te gaan zoeken. Aangezien ik deze week altijd pas na donker thuis zou zijn, hadden we twee opties: ofwel gingen we in het donker zoeken, ofwel wachtten we tot het weekend.
Maandagmiddag kreeg ik al een berichtje: “gaan we vanavond de Oude Dreef doen?” Na een beetje twijfelen heb ik toch ingestemd.
Zo gezegd, zo gedaan. Rond kwart na zeven hadden we afgesproken, en als we deze snel vonden zouden we Mijn liefste Schoonmama ook gaan doen. Even terug naar de Oude Dreef: toen we aankwamen in de buurt die de gps aangaf als vindplaats voor de cache, wou ik mijn broer even tonen waar ik overal gezocht had afgelopen zondag. Onmiddellijk zag ik het. Daar lag een voorwerp dat ik de dag ervoor absoluut niet gezien had, en dat eigenlijk ook niet thuishoorde op de vindplaats. We openden de verpakking, en jawel hoor! Daar kwam de cache tevoorschijn. Veel zat er echter niet in, een logboekje en that’s it. Jammer, want we waren beiden nieuwsgierig wat er allemaal in zou zitten..
Geocaching
Aangezien we de eerste cache al zo snel gevonden hadden, en de tweede er op zich niet echt ver vandaan lag, zijn we ook nog naar Mijn liefste Schoonmama gaan zoeken. Hiervan wist mijn broer al via een spoiler wat de verpakking was, wat het zoeken in het donker aanzienlijk makkelijker maakte. In deze cache zaten echter wel spulletjes. We hebben ze op foto gezet, en nadien terug in de cache gestoken. Nu weten we allebei wat we volgende keer zoal kunnen meenemen (al is er niets ‘verkeerd’ denk ik).

Geocaching
Ik ben heel blij dat we uiteindelijk de cache Oude dreef gevonden hebben, en ook dat we nadien die tweede gevonden hebben. Ik vond het ongelooflijk wijs, en ik weet nu al dat het niet bij deze enige twee caches gaat blijven. Maar first things first natuurlijk. Om het met een wijze quote van een lector te zeggen.

Geef een reactie

